Pri vytváraní úspešných adaptácií videohier je dôležitejšie udrieť správnym tónom, než sa do bodky riadiť zdrojovým materiálom. „Tón“ vo Falloute je whisky nasiaknutá kovbojská kresba Waltona Gogginsa vytrhnutá priamo z veku Garyho Coopera a Johna Wayna, ktorá vychvaľuje prednosti dedinského života vo Vault-Tec s nápisom „Testovacie predmety“ len dotykom mimo obrazovky.
Fallout má taký dokonalý tón a jeho vibrácie sú tak postapokalypticky nepoškvrnené, že v skutočnosti nezáleží na tom, aký príbeh sa show snaží povedať. Niečo o dcére (Ella Purnell), ktorá hľadá svojho uneseného otca (Kyle MacLachlan), vysokohodnotnom vedcovi (Michael Emerson), ktorý hľadal tajomstvá v jeho hlave (doslova) a jadrových bombách padajúcich nie tak dávno a z oveľa väčšej blízkosti domov, než The Powers That Be chcú, aby ľudia verili. Všetky tieto obavy sa zdajú byť druhoradé, keď sa ponoríte do zničenej krajiny nukleárnej Kalifornie a chorobne sladkej sterility života v podzemnom bunkri skonštruovanom tak, aby sa podobal reklame z 50. rokov minulého storočia.
Život mimo bunkrov je taký, ako by sa dalo očakávať od postapokalyptického sveta: tvrdý, špinavý a krutý. Hoci Lucy (Ella Purnell) je očarená svetom mimo jej trezoru, keď sa vydáva nájsť svojho otca, lesk novosti trochu otupí, keď nájde mŕtvoly rodiny, ktorá si zvolila eutanáziu namiesto ťažkého života v pustatine.
Brutalita a realita života na povrchu je však presiaknutá aj nádychom absurdity, ktorá Falloutu bráni vydať sa príliš ďaleko na územie The Last of Us. Keď Maximus (Aaron Moten), panoš z Bratstva ocele – jednej z mnohých frakcií, ktoré súperia o kontrolu nad kalifornskou pustatinou – dostane svoju prvú šancu stať sa plnohodnotným rytierom, použije svoju silu, aby zabránil mužovi byť ubitý na smrť. Maximus má zo svojho statočného činu dobrý pocit. Ale ten pocit omrzel, keď sa ukázalo, že muž, ktorého zachránil, bol bitý, pretože sa pokúšal páriť s kurčatami toho druhého.
Vtipy vo Falloute sú zahrané úplne priamočiaro, ako keby absurdita bola súčasťou života v pustatine rovnako ako všetok kanibalizmus. Šou je rovnako liberálna so svojou hrubou akciou, ako aj so svojimi slepeckými vtipmi. Hlavy explodujú v spŕškach krvi, zatiaľ čo obrie šváby vybuchujú v sprchách rôzne sfarbenej krvi. Fallout môže niekomu pripomenúť inú známu produkciu Amazonu, ktorá je tiež známa veľkým množstvom krviprelievania: The Boys.
Jediná kritika, ktorú mám k predstaveniu, je, že nie je dostatok Waltona Gogginsa. Stvárňuje Coopera Howarda, herca, ktorý sa snaží udržať si relevantnosť, z ktorého sa po páde bômb stane Ghoul, beznosý darebák, ktorý sa trochu viac podobá darebákom, ktorým čelil v časoch hollywoodskeho kovboja. Fallout sa rozprestiera na dvoch časových líniách: pred bombami a po nich. Goggins ako Ghoul nemá žiadne výčitky, že prepichne dieru v kreslenej veľkosti cez hruď lovca odmien a odpáli vtipy, no je zaujímavé vidieť, ako sa snaží získať späť kúsky ľudskosti, ktoré z neho boli vyžiarené. Šou ho nevyužíva ani zďaleka tak, ako by mala, pretože je radosť ho sledovať.
V tomto veku adaptácií videohier existujú predstavenia, ktoré sa vydávajú na nové územie, ako je Halo, a tie, ktoré sa viac-menej riadia literou zdrojového materiálu a la The Last of Us. Fallout má bližšie k tomu druhému, no jeho najzábavnejšie momenty nemajú s príbehom nič spoločné. Lucyina snaha nájsť svojho otca je dosť zaujímavá, rovnako ako záhady trezoru, ktorý po sebe zanechala. Ale oveľa viac investujem do širšieho sveta mimo týchto obáv a kriticky sa zdá, že tvorcovia Falloutu to chápu.
Vytvorili show, ktorá si vyžaduje čas s detailmi sveta. Príšery s prstami po zuby sa potulujú, zatiaľ čo každý hľadá odrezanú hlavu, ktorú bystré oko zaregistrovalo, že sa v priebehu predstavenia stále viac rozkladá. Medzitým „Dogmeat“ šťastne preskakuje z postavy na postavu, ako to robí jeho menovec v celej sérii Fallout. Najlepšie časti relácie, tie, ktoré vás prinútia „uzamknúť sa“, sú len dotyk mimo stredu, rovnako ako zlovestný nápis „Testovacie predmety“, ktorý vás núti odvrátiť pohľad od hlavnej akcie, aby ste videli, čo naozaj prebieha.
Ďalšia hra Fallout pravdepodobne nebude až do ďalšieho zatmenia Severnej Ameriky v roku 2044, ale s televíznym seriálom Fallout si jej absenciu nevšimnete.
Všetkých osem epizód Falloutu sa začne streamovať prostredníctvom Amazon Prime Video 10. apríla o 21:00 ET / 18:00 PT.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies