LAS VEGAS - Umelá inteligencia (AI) je kľúčovým trendom prebiehajúcej každoročnej najväčšej výstavy médií, zábavy a technológií v USA, ktorá sa koná v americkom meste Las Vegas.
Od vytvárania obsahu cez doručovanie až po príjmy, AI pretvára vysielací, mediálny a zábavný priemysel v Spojených štátoch. Každoročná prehliadka, ktorá prebieha od nedele do stredy, prilákala viac ako 1 200 vystavovateľov a až 70 000 návštevníkov zo Spojených štátov a z celého sveta, uvádza americká Národná asociácia vysielateľov (NAB), organizátor výstavy.
Výstavná plocha v kongresovom centre v Las Vegas zaznamenala zväčšenie o 10 percent v porovnaní s minulým rokom, povedal pre agentúru Xinhua Kari Jacobson, riaditeľ predaja v NAB.
Teraz, pri svojom 101. ročníku, je výstava NAB popredným svetovým trhom s pokročilými technológiami a riešeniami od najnovších zariadení po generatívnu AI a ďalej, pričom skúma vplyv najnovších technológií na rozprávanie príbehov, obchodné modely a spoločnosť ako celok.
Každoročná výstava ponúka platformu pre profesionálov v oblasti médií a zábavy, aby mohli predviesť najnovšie inovácie v mediálnom priemysle vrátane vysielania, tvorby obsahu, produkcie a pracovných postupov, vytvárať strategické partnerstvá a formovať budúcnosť tvorby obsahu.
AI, tvorba obsahu, streamovanie a NextGen TV sú horúce témy v konferenčných sálach a na výstavnej ploche.
Vystavovatelia odhalili nové technológie a inovácie využívajúce AI a integráciu tretích strán na urýchlenie výrobných pracovných postupov, zlepšenie efektivity výroby a personalizáciu obsahu.
"Umelá inteligencia je na tohtoročnej výstave určite hlavným trendom. Tiež sme videli, že ekonomika tvorcov skutočne výrazne rastie. To je ďalší trend tejto show," povedal Jacobson pre Xinhua.
Elodie Levrel, riaditeľka korporátneho marketingu a komunikácie spoločnosti Broadpeak, francúzskej spoločnosti, ktorá navrhuje a vyrába komponenty na doručovanie videa pre poskytovateľov obsahu a poskytovateľov sieťových služieb, pre Xinhua povedala, že AI má obrovský vplyv na zachytávanie obsahu, vytváranie obsahu a rozprávanie príbehov. Vplyv AI v iných oblastiach, ako je poskytovanie obsahu, sa tiež zvyšuje, dodala.
Na okraj výstavy sa koná séria stretnutí a konferencií, vrátane viac ako 150 stretnutí zameraných na technológie AI, podľa NAB.
Výstava ponúka desiatky jedinečných workshopov a diskusií zameraných na generatívnu AI, vrátane aplikácií v reálnom svete, potenciálnych právnych úskalí a najnovších dostupných technológií.
"NAB show je dokonalým fórom na diskusiu a debatu o AI - s tými najlepšími a najchytrejšími v odbore. Výstava NAB 2024 ponúka účastníkom miesto v prvom rade, aby preskúmali transformačnú silu AI v našom odvetví," povedal Chris Brown, výkonný viceprezident a výkonný riaditeľ, NAB Global Connections and Events.
Celkovo sa na výstavu zaregistrovalo 126 čínskych vystavovateľov, čo je viac ako 77 v minulom roku, povedal Jacobson pre Xinhua.
SmallRig, popredná značka cenovo dostupného príslušenstva odbornej kvality na tvorbu obsahu so sídlom v Shenzhene v provincii Guangdong, patrí medzi čínske spoločnosti na výstavisku. SmallRig na výstave odhalil svoje inovatívne produkty prispôsobené pre moderného tvorcu obsahu, vrátane V-mount batérie, statívu, kamerového vybavenia, súpravy videa pre telefón a súpravy nástrojov pre tvorcov.
Zhou Feng, zástupca SmallRig, označil Severnú Ameriku za veľmi dôležitý trh pre spoločnosť a povedal Xinhua, že SmallRig očakáva, že osloví viac tvorcov a posilní svoju značku účasťou na výstave, aby tvorcom ponúkla viac prispôsobené služby.
Mnoho svetových vystavovateľov prejavilo veľký záujem o čínske inovácie.
Bernadette Dunn, viceprezidentka marketingu kanadskej spoločnosti Vecima Networks, ktorá vyvíja hardvér a softvér pre širokopásmový prístup, poskytovanie obsahu a telematiku, povedala Xinhua, že spoločnosť má výskumný a vývojový tím so sídlom v Číne. Povedala, že očakáva, že na výstave preskúma nové produkty a technológie čínskych spoločností.
Elodie Levrel povedala pre agentúru Xinhua, že Čína je svedkom rýchleho rozvoja médií a zábavných technológií. Čínsky trh je obrovský a má veľký potenciál, povedala a dodala, že očakáva, že bude komunikovať s účastníkmi výstavy, vrátane tých z Číny, a bude lepšie rozumieť čínskemu trhu.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies