Obchodná vojna EÚ s Čínou by poškodila slovenský automobilový priemysel. Uviedol to šéf združenia SEVA Patrik Križanský. Varoval pred odvetou Pekingu, ktorú by pravdepodobne vyvolalo zavedenie ciel na dovoz čínskych elektromobilov do Únie.
„V diskusiách o zavedení dovozných ciel na čínske elektromobily by sme ako krajina mali stáť na strane tých, ktorí takéto zásahy do ekonomiky odmietajú,“ povedal Križanský.
Antisubvenčné opatrenia by podľa SEVA nevyriešili konkurencieschopnosť európskeho automobilového priemyslu oproti nastupujúcim čínskym automobilkám.
Šéf SEVA upozornil, že európske automobilky by v prípadnej obchodnej vojne s Čínou mohli prísť o čínsky trh, ktorý je najväčší na svete.
VW vlani predal v Číne viac ako tri milióny áut, čo bola tretina jeho celkového odbytu. Čínsky trh je dôležitý aj pre BMW či Mercedes, ktoré na ňom umiestňujú viac ako tretinu produkcie a sú proti clám na čínsky dovoz.
„Týmto a mnohým iným automobilkám dodávajú stovky subdodávateľov z automobilového priemyslu na Slovensku,“ poznamenal Križanský.
Čínska vláda pohrozila odvetnými clami na dovoz áut vyrobených v EÚ a v USA po tom, ako Brusel začal vyšetrovať čínske dotácie na elektromobily a Washington oznámil zvýšenie ciel na tovary vyrobené v Číne.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies