Čínski výrobcovia elektromobilov naďalej razantne prenikajú na európsky trh, a to aj napriek hrozbe vysokých ciel. Snažia sa získať na ňom náskok a zastaviť nástup elektromobilov od Tesly.
Čínska automobilka Nio tento týždeň otvorila v Amsterdame predvádzací salón, značka Xpeng minulý týždeň vo Francúzsku predstavila SUV modely G9 a G6.
Xpeng mal vystavené auto aj na konferencii VivaTech v Paríži, podobne jedno zo svojich vozidiel predviedol aj čínsky výrobca BYD.
Čínske automobilky sa snažia etablovať na úniovom trhu v období, keď EK vyšetruje subvencovaný čínsky dovoz a USA už rozhodli o výraznom zvýšení ciel. Tie v prípade elektromobilov z Číny vzrastú z 25 na 100 percent.
Francúzsky minister financií Bruno Le Maire nepotvrdil, že EÚ chystá clá na čínske autá. Povedal, že jeho cieľom je „chrániť náš priemysel a zabezpečiť, aby na medzinárodnej scéne panovali rovnaké podmienky“.
VW sa domnieva, že aj keby EÚ zaviedla clá na dovoz elektromobilov z Číny, znamenalo by to len krátkodobú úľavu. Dôležitejšie je podľa neho znižovať náklady, ak chce odvetvie zostať konkurencieschopné aj dlhodobo.
Finančný riaditeľ Volkswagenu Arno Antlitz upozornil, že zavedením ciel EÚ riskuje bolestivé protiopatrenia zo strany Pekingu.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies