BRATISLAVA - Národný inštitút vzdelávania a mládeže (NIVaM) spracoval výsledky celoslovenského testovania žiakov 9. ročníka ZŠ, 4. ročníka gymnázií a tanečných konzervatórií s 8-ročným vzdelávacím programom a 1. ročníka stredných škôl s 5-ročným vzdelávacím programom.
Testovanie 9 2024 absolvovalo v riadnom termíne vyše 47-tisíc žiakov na 1 641 školách. Náhradného termínu sa zúčastnilo 266 žiakov.
V teste z matematiky dosiahli žiaci priemernú úspešnosť 58,2 %, zo slovenského jazyka a literatúry 61,3 % a z maďarského jazyka a literatúry 63,9 %. Výsledky opakovane poukazujú na veľké regionálne rozdiely na úrovni okresov a signalizujú významný vplyv socioekonomického statusu na výsledky žiaka.
„Výsledky tohtoročného Testovania 9 opäť ukázali nielen na celkovú úroveň vedomostí našich žiakov, ale aj na pretrvávajúce regionálne rozdiely a vplyv socioekonomického statusu na dosiahnuté výsledky. Našim cieľom je zabezpečiť, aby každý žiak, bez ohľadu na miesto svojho bydliska, mal prístup k rovnakým vzdelávacím príležitostiam,“ zdôraznil minister školstva Tomáš Drucker.
„Na to slúži náš program zmien, ktorý zahŕňa 40 projektov zameraných na zlepšenie výsledkov naprieč vzdelávacím systémom,“ dodal minister.
Testovanie 9 2024 sa 20. marca 2024 konalo z predmetov matematika, slovenský jazyk a literatúra, maďarský jazyk a literatúra a 21. marca 2024 z predmetu slovenský jazyk a slovenská literatúra na školách s vyučovacím jazykom maďarským a z ukrajinského jazyka a literatúry na jednej škole s vyučovacím jazykom ukrajinským. V náhradnom termíne sa na vybraných školách realizovalo v dňoch 4. a 5. apríla 2024.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies