Na minuloročnom udeľovaní cien The Game Awards sa hra Jurassic Park: Survival predstavila vo veľkom štýle. Táto nová adventúra, ktorú vyvinula spoločnosť Saber Interactive v spolupráci s Universalom, teraz odhaľuje viac informácií.
Na odovzdávaní cien The Game Awards v decembri minulého roka sa Jurassic Park: Survival ukázal divákom v monštruóznej podobe. Ide o novú adventúru (nemá nič spoločné so zrušenou rovnomennou akčnou hrou zo začiatku roku 2000), ktorú vytvorila spoločnosť Saber Interactive v spolupráci s Universalom. Vtedy sa o mnoho podrobností nepodelili. Dnes však spoločnosti Saber a Universal možnosť nahliadnuť do svojho stvárnenia Isla Nublar – nové postavy, nové lokácie, noví dinosaury a mnoho ďalšieho..
Spoločnosti Universal a Saber sa podelili o interný rozhovor vedený s výkonným producentom Universal Products & Experiences Johnom Melchiorom a kreatívnym riaditeľom Saber Interactive Oliverom Hollis-Leickom, ktorý obsahoval množstvo zaujímavostí o tom, čo môžeme od hry očakávať. Už dopredu sme vedeli, že sa hra bude odohrávať jeden deň po udalostiach filmu z roku 1993. Dej bude sledovať vedkyňu Mayu Joshiovú zo spoločnosti InGen, ktorá zostala na ostrove Isla Nublar po odchode postáv z filmu. Tam musí prežiť a pokúsiť sa uniknúť z parku, pričom sa musí vyhýbať dinosaurom a ďalším nebezpečenstvám.
Dozvedeli sme sa, že sa nielen vrátime na ikonické miesta z filmu z roku 1993, ale uvidíme aj úplne nové. Práve toto prostredie umožnilo vývojárom preskúmať miesta, ktoré boli vo filme iba naznačené, ale nikdy nebolo vidieť – vzdialené budovy, miesta, kde mali návštevníci prenocovať, a tak ďalej. A lokácie, ktoré poznáme, sa možno zmenili v dôsledku následkov filmu.
„So všetkými zúčastnenými stranami sme pracovali na tom, ako by ostrov vyzeral po udalostiach filmu,“ povedal Melchior. "To sa týka aj oblastí, ktoré máme všetci radi, ako je návštevnícke centrum a výbeh T-Rexov. Ale tiež to, čo sme nevideli, veci, ktoré neboli súčasťou prehliadky alebo ich odrezala búrka. Tí na ostrove mali byť cez noc, takže čo to znamená? Čo by videli a kde by zostali, keby všetko išlo podľa plánu? Od toho práve začíname."
Keď už hovoríme o postavách a dinosauroch, vyzerá to, že sa dočkáme noviniek v oboch prípadoch. Hollis-Leick výslovne hovorí o „nových postavách“, a to v množnom čísle, čím myslí viac než len vedkyňu Mayu Joshiovú. A na otázku ohľadom „špeciálnych dinosaurov“ v hre, ktorí vo filme nie sú, Melchior nezakryto odpovedal: „Život si nájde cestu...“.
"Ostrov je plný rôznych typov terénu, z ktorých mnohé sú pomerne náročné. Hráč bude musieť v niektorých prípadoch postupovať obozretne a plánovať, vopred si skontrolovať trasy. Budú tiež chvíle, kedy sa hráč bude musieť pohybovať prostredím veľmi opatrne, aby sa vyhol pozornosti niektorých predátorov. Maya, hlavná postava, nie je ani nadčlovek, ani akčný hrdina. Za každým rohom na ňu číha reálne riziko a hráč bude musieť použiť zmes inteligencie, odvahy a trpezlivosti, aby prežil mnohé výzvy ostrova," uzatvára Melchior.
O hre toho ešte stále veľa nevieme a rozhodne je na ňu vyvíjaný tlak, aby sa priblížila nostalgickej atmosfére filmu. Melchior hovorí, že Jurský park je pre Universal „najžiadanejšou“ hrou. Iste, je tu séria Jurassic World Evolution od Frontier Developments, ale manažérske simulačné stvárnenie tejto série je úplne iné ako dobrodružstvo pre jedného hráča. Bohužiaľ si možno ešte chvíľu počkáme, pretože Universal a Saber zatiaľ neoznámili dátum vydania, ale potvrdili, že hra nevyjde v roku 2024. Nakoniec sa jej dočkáme na PS5, Xboxe a PC.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies