Tesla čelí najnižšiemu clu na autá vyrobené v Číne vyvážané do EÚ

NETKY.SK • 21 August 2024, 10:12 • 2 min
Tesla čelí najnižšiemu clu na autá vyrobené v Číne vyvážané do EÚ

PEKING - Tesla bude čeliť 9-percentnému poplatku za svoje autá vyrobené v Číne vyvážané do EÚ, uviedla Európska komisia, keď vydala aktualizáciu svojho rozsiahleho vyšetrovania Pekingu „nespravodlivých“ dotácií na elektrické vozidlá.

slovakia

left justify in out

Sadzba pre Teslu – oveľa nižšia ako priemer 21,3 % pre spoločnosti, ktoré spolupracovali pri vyšetrovaní EÚ a 36,3 % pre tie, ktoré nespolupracovali – prišla po tom, čo firma so sídlom v Kalifornii požiadala o individuálne zaobchádzanie v rámci širšieho bruselského vyšetrovania.

Poplatky – oveľa nižšie ako 100-percentné clá zavedené USA – dopĺňajú existujúce 10-percentné clo EÚ na elektromobily z Číny.

Predstavitelia EÚ navštívili prevádzky Tesly v Šanghaji v júni a v utorok uviedli, že spoločnosť ťažila z čínskych štátnych dotácií, najmä lacných batérií, ale aj lacnej pôdy a grantov pre exportérov. 9 % clo bude platiť najneskôr do 31. októbra po schválení členskými štátmi EÚ.

Rozhodnutie spoločnosti Tesla bolo odhalené, keď komisia po technických rokovaniach so spoločnosťami oznámila mierne zníženie ciel na elektromobily vyrobené v Číne.

 

Koncern BYD predstavil svoju luxusnú značku Yangwang 5. januára.
Koncern BYD predstavil svoju luxusnú značku Yangwang 5. januára.
Zdroj: Nikkei Asia / BYD

Podľa najnovších návrhov bude čínsky BYD, ktorý súperí s Teslou o titul najväčšieho svetového výrobcu elektrických vozidiel, čeliť clu vo výške 17 %; Geely 19,3 % a SAIC 36,3 %. Od zverejnenia dočasných opatrení v júni boli tieto tri sadzby revidované smerom nadol a mohli by sa znova zmeniť.

Predstavitelia EÚ v utorok tiež oznámili, že žiadna spoločnosť nebude musieť platiť predbežné tarify pred pravdepodobným nadobudnutím platnosti do konca októbra. Spoločnosti sú ušetrené dočasných ciel, pretože predstavitelia EÚ dospeli k záveru, že európski výrobcovia automobilov čelia skôr „hrozbe zranenia“ ako skutočným škodám, ako je zatváranie tovární a strata pracovných miest.

Predstaviteľ EÚ uviedol, že ak sa nič neurobí, rast dotácií poháňaných čínskych vývozov elektrických vozidiel by čoskoro viedol k „materiálnej ujme“ pre výrobcov z EÚ a dodal: „Naša legislatíva nám umožňuje konať skôr, ako budú ľudia prepustení a továrne budú zatvorené.“

Kielský inštitút pre svetovú ekonomiku odhadol začiatkom tohto roka, že čínska pomoc elektromobilom dosiahla v roku 2022 približne 5,6 miliardy dolárov (5,05 miliardy eur, 4,3 miliardy libier), keď boli priame platby výrobcom postupne zrušené.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Marek Nemček
Zdroj: The Guardian, Foto: Reuters / Aly Song
Netky
Jeseň príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies