Spoločnosť Lego plánuje do roku 2026 vyrábať polovicu plastov vo svojich kockách z obnoviteľných alebo recyklovaných materiálov, a nie z fosílnych palív, vo svojom najnovšom úsilí zabezpečiť, aby boli hračky šetrnejšie k životnému prostrediu.
Dánska spoločnosť, ktorá sa minulý rok vzdala úsilia vyrábať kocky výlučne z recyklovaných fliaš kvôli nákladom a problémom s výrobou, v súčasnosti vyrába 22 % svojich farebných tehál pomocou fosílnych palív. Z dlhodobého hľadiska plánuje Lego do roku 2032 úplne prejsť na obnoviteľné a recyklované plasty, čo je zelený impulz, ktorý vyústil do testovania viac ako 600 alternatívnych materiálov.
Výrobca hračiek dúfa, že postupne zníži množstvo plastov na báze oleja, ktoré používa, tým, že zaplatí až o 70 % viac za certifikovanú obnoviteľnú živicu, surový plast používaný na výrobu kociek, v snahe povzbudiť výrobcov, aby zvýšili výrobu.
Výrobcovia plastov Lego nahrádzajú pôvodné fosílne palivá alternatívami, ako je kuchynský olej alebo odpadový tuk z potravinárskeho priemyslu, ako aj recyklované materiály, ale náklady môžu byť dvakrát alebo trikrát vyššie, pretože trh sa stále vyvíja.
„To znamená výrazné zvýšenie nákladov na výrobu kociek Lego,“ povedal agentúre Reuters Niels Christiansen, výkonný riaditeľ Lega. "Je to privilégium, že môžeme platiť navyše za suroviny bez toho, aby sme museli účtovať zákazníkom ďalšie poplatky."
Minulý rok sa skupina zaviazala strojnásobiť výdavky na udržateľnosť do roku 2025 na 3 miliardy dánskych korún (340 miliónov libier) ročne, pričom sľúbila, že neprenesie vyššie náklady na spotrebiteľov.
Lego tiež rozšírilo svoj program spätného odberu kociek Replay – kde spotrebitelia môžu spoločnosti darovať staré kocky prostredníctvom bezplatnej dopravy – do Veľkej Británie a pokračovalo v testovaní podobných modelov v USA a Európe.
V stredu Lego oznámilo 13% nárast predaja na 31 miliárd korún v prvej polovici tohto roka, pretože tvrdilo, že „výrazne predbehlo hračkársky priemysel a získalo podiel na trhu“.
Prevádzkový zisk vzrástol o 26 % na rekordných 8,1 miliardy korún, keďže skupina uviedla na trh približne 300 nových súborov v rámci špičkových výkonov, vrátane súborov ikon. Sortiment zahŕňa súpravu Lamborghini za 259,99 GBP a Eiffelovu vežu za 554,99 GBP, ako aj hračky Technics, Star Wars a Harry Potter.
Christiansen povedal: „Naše portfólio je naďalej relevantné pre všetky vekové kategórie a záujmy, a to vyvoláva značný dopyt na rôznych trhoch. Využili sme naše pevné finančné základy na ďalšie zvýšenie výdavkov na strategické iniciatívy, ktoré podporia rast v súčasnosti aj v budúcnosti, aby nám umožnili sprístupniť učenie hrou ešte väčšiemu počtu detí.“
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies