Personál zamykal klientov na izbách a priväzoval ich k lôžkam. Domov dôchodcov čelí vážnym obvineniam

NETKY.SK • 12 September 2024, 16:26 • 2 min
Personál zamykal klientov na izbách a priväzoval ich k lôžkam. Domov dôchodcov čelí vážnym obvineniam

NÝDEK - Zástupca ombudsmana označil personálny nedostatok za hlavný dôvod nesprávneho zaobchádzania s klientmi.

slovakia

left justify in out

Domov dôchodcov Dôstojnosť v Nýdku, Moravskosliezskom kraji, čelí závažným obvineniam týkajúcim sa zaobchádzania s klientmi trpiacimi demenciou.

"Klientov zamykali na izbách a niektorí nemali ani prístup na čerstvý vzduch," informuje český portál iDnes.cz. Jeden z klientov bol dokonca niekoľko rokov pripútaný k lôžku. Personál navyše drvil lieky v jednom mažiari, čím hrozilo, že sa zmiešajú lieky rôznych pacientov.

Domov sa zaviazal k náprave, no podľa zástupcu ombudsmana Víta Alexandra Schorma neuposlúchol ani opakované výzvy.

"Vo väčšine pochybení sa odráža zásadný nedostatok personálu, najmä v nočných službách. O viac ako 180 klientov sa v noci starajú len dvaja pracovníci, pričom ani jeden z nich nie je zdravotník," uviedol Schorm. Príkladom zanedbania je prípad klientky, ktorá v noci spadla z postele a musela si sama zavolať záchranku, keďže sa nedovolala pomoci.

Zástupca ombudsmana označil personálny nedostatok za hlavný dôvod nesprávneho zaobchádzania s klientmi. Domov však po výhradách ombudsmana podnikol určité kroky k zlepšeniu.

"Zamestnanci boli poučení o povinnosti zaznamenávať prejavy nesúhlasu klientov s pobytom a vyhodnocovať ich vážnosť," uviedol domov vo svojom vyjadrení. Okrem toho zariadenie sľúbilo opatrenia na zlepšenie orientácie pacientov, vrátane inštalácie hodín, smeroviek a menoviek zamestnancov. Tiež prisľúbili, že upustia od zamykania pacientov a viazania ich k lôžkam.

Aj napriek týmto zlepšeniam ostáva situácia podľa ombudsmana neuspokojivá. "Vedenie domova splnilo len niektoré z 56 opatrení a prestalo komunikovať o riešení ďalších problémov," dodala kancelária ombudsmana. Schorm preto využil svoje sankčné právomoci a verejne informoval o stave v zariadení.

Riaditeľ domova, Dalibor Mitrenga, výhrady ombudsmana odmieta a tvrdí, že väčšina problémov bola už vyriešená. Podľa jeho slov došlo len k neskorým odpovediam na kritiku.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Viktória Gromová
Zdroj: idnes.cz, Foto: freepik.com
Netky
Jeseň príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies