BRATISLAVA - Spoločnosť Win-Port Invest predstavila projekt výstavby nového trimodálneho prístavu Harbour Park v bratislavskej časti Vlčie hrdlo. Prístav, ktorý prepojí vodnú, cestnú a železničnú dopravu, má doplniť súčasný Zimný prístav a zefektívniť logistiku v regióne. Investícia vo výške jednej miliardy eur má vytvoriť približne 2400 nových pracovných miest.
Spoločnosť Win-Port Invest predstavila projekt výstavby moderného trimodálneho prístavu s názvom Harbour Park v bratislavskej časti Vlčie hrdlo. Tento prístav bude unikátny tým, že spojí vodnú, cestnú a železničnú dopravu na jednom mieste, čím prispeje k efektívnejšej logistike a zníženiu dopravného zaťaženia hlavného mesta.
Investičné náklady na projekt sa odhadujú na približne jednu miliardu eur, pričom samotný prístav by mal dopĺňať, a nie nahrádzať súčasný Zimný prístav v Bratislave.
Harbour Park má vzniknúť v spolupráci s mestskou časťou Ružinov, ktorá prispeje k jeho efektívnemu umiestneniu a prepojeniu s potrebnou dopravnou infraštruktúrou. Lokalita Vlčie hrdlo bola vyhodnotená ako vhodnejšia než Zimný prístav, ktorý by sa mohol pretransformovať na rekreačnú oblasť, čím by prispel k rozvoju verejných priestorov a služieb pre obyvateľov.
V rámci prvej etapy výstavby sa plánuje vybudovanie prístavného bazéna, ktorý bude slúžiť na prekladanie nákladov medzi jednotlivými druhmi dopravy. Súčasťou projektu bude aj rozsiahly logistický park s halami pre skladovanie a distribúciu tovarov, ako aj potrebná infraštruktúra pre napojenie na rýchlostnú cestu R7. Tento strategický krok by mal zefektívniť prepravu tovaru a zmierniť tlak na cestnú dopravu v hlavnom meste.
Projekt Harbour Park prinesie okrem logistických výhod aj významný prínos pre zamestnanosť v regióne. Predpokladá sa, že v novom prístave nájde prácu približne 2400 ľudí, prevažne v oblasti logistiky a dopravy, čím sa posilní miestna ekonomika. Súčasťou projektu bude aj občianska vybavenosť, vrátane prístupu verejnej dopravy, čo prispeje k zlepšeniu životných podmienok pre miestnych obyvateľov.
Vzhľadom na polohu v blízkosti Dunaja bol projekt navrhnutý s dôrazom na protipovodňovú ochranu. Stavba bude dimenzovaná na "tisícročnú vodu," čo znamená, že prístav bude schopný odolať aj extrémnym povodňovým situáciám. Tento aspekt projektu je nevyhnutný pre zabezpečenie jeho dlhodobej funkčnosti v prípade prírodných katastrof.
Napriek výhodám, ktoré Harbour Park prinesie, projekt čelí kritike zo strany ochranárskych organizácií a niektorých politických predstaviteľov. Obávajú sa, že výstavba prístavu môže negatívne ovplyvniť chránené oblasti v blízkosti Dunaja.
Investor však ubezpečuje, že prístav nebude priamo hraničiť s chránenou krajinnou oblasťou, a že všetky environmentálne riziká budú dôkladne posúdené v rámci posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA).
Projekt Harbour Park je v súčasnosti pripravený na predloženie v rámci procesu EIA, ktorý posúdi jeho vplyv na životné prostredie. Zároveň investor plánuje požiadať o záväzné stanovisko bratislavského magistrátu, ktoré bude nevyhnutné pre pokračovanie príprav. Tento krok je kľúčový pre zabezpečenie, že projekt bude realizovaný v súlade so všetkými zákonnými a environmentálnymi normami.
Ak všetko pôjde podľa plánu, Harbour Park by mohol Bratislave priniesť nové možnosti v oblasti logistiky, dopravy a rozvoja verejného priestoru. Tento moderný prístav by sa mohol stať dôležitým logistickým uzlom v strednej Európe, prispievajúc k hospodárskemu rastu a konkurencieschopnosti Slovenska na európskej úrovni.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies