Spoločnosť Meta sa ocitla pod paľbou kritiky po tom, čo používatelia Instagramu a Threads zistili, že boli automaticky zaradení do nastavenia obmedzujúceho politický obsah. Táto zmena prichádza v období, keď sa konajú kľúčové voľby v USA, a mnohí obviňujú spoločnosť z cenzúry politickej diskusie. Meta však tvrdí, že reaguje na preferencie používateľov, ktorí chcú menej politického obsahu.
Spoločnosť Meta sa v posledných dňoch dostala pod paľbu kritiky zo strany používateľov sociálnych médií, ktorí s prekvapením zistili, že boli automaticky zaradení do relatívne nového nastavenia, ktoré obmedzuje „politický obsah“ na sociálnych sieťach Instagram a Threads, pričom spoločnosť bola obvinená z cenzúry v roku dôležitých celosvetových volieb.
"Toto nie je v poriadku," napísal advokát Scott Hechinger na X (predtým Twitter). "Instagram sa teraz snaží potlačiť politický obsah. Prečo sa Meta pokúša cenzurovať demokratický proces?" opýtala sa republikánska senátorka Marsha Blackburnová z Tennessee.
V rámci iniciatívy, ktorú Instagram oznámil vo februári, prestala táto populárna sociálna služba, ktorú vlastní spoločnosť Meta Platforms, "aktívne" odporúčať politický obsah zverejnený na účtoch, ktoré si používatelia nezvolili sledovať. Na tento účel Instagram automaticky nastavil ovládací prvok "politický obsah" na používateľských účtoch na hodnotu "obmedziť".
Táto zmena vyvolala rozruch medzi niektorými používateľmi, ktorí majú pocit, že Instagram zbytočne obmedzuje politickú diskusiu v roku, keď sa v USA a ďalších krajinách konajú kľúčové voľby.
Po dokončení tohto kroku by sa vám mali opäť začať zobrazovať príspevky týkajúce sa vlády, volieb a iných politických záležitostí zdieľané z účtov, ktoré nesledujete.
Prečo Meta znížila frekvenciu politického obsahu?
"Jednou z hlavných spätných väzieb, ktoré teraz počúvame od našej komunity, je, že ľudia nechcú, aby politika a boj ovládli ich zážitok z našich služieb," povedal generálny riaditeľ spoločnosti Meta Mark Zuckerberg počas hovoru o príjmoch v januári 2021.
Denník Wall Street Journal však minulý rok uviedol, že spoločnosť nereaguje len na preferencie spotrebiteľov: Po útoku na americký Kapitol 6. januára 2021 boli vedúci predstavitelia spoločnosti Meta unavení z množstva kritiky, ktorá sa na giganta sociálnych médií zniesla - že posilňuje dezinformácie, nenávistné prejavy a stranícku zaujatosť - a v dôsledku toho sa pustili do zavádzania drastických zmien s cieľom degradovať obsah o politických a sociálnych otázkach.
"Už roky pracujeme na tom, aby sme ľuďom zobrazovali menej politického obsahu na základe toho, čo nám povedali, že chcú, a aké príspevky nám povedali, že sú politické," uviedla vo vyhlásení pre TIME po zverejnení Dani Lever, hovorkyňa spoločnosti Meta.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies