BRATISLAVA - Bratislavský samosprávny kraj (BSK) spúšťa ambiciózne projekty v oblasti cyklodopravy, ktorých cieľom je prepojiť obce Malodunajska s hlavným mestom Bratislava. Nové cyklotrasy sa stanú kľúčovou súčasťou Plánu udržateľnej mobility, ktorý sa usiluje o rovnováhu medzi individuálnou automobilovou a verejnou dopravou do roku 2050
Bratislavský samosprávny kraj (BSK) začína realizovať ďalšie ambiciózne projekty, tento raz v oblasti cyklodopravy. Prepoja obce Malodunajska s Hlavným mestom Bratislava. Tieto cyklotrasy nie sú len rekreačným spojením, ale stávajú sa kľúčovou súčasťou strategického Plánu udržateľnej mobility BSK. Ten si kladie za cieľ do roku 2050 upraviť pomer individuálnej automobilovej dopravy a verejnej dopravy z aktuálnych 73:27 na 50:50. Tento projekt predstavuje významný krok smerom k ekologickejšiemu a udržateľnejšiemu spôsobu dopravy, predovšetkým pre denné dochádzanie za prácou, do škôl a za službami.
„Budujeme nosnú vetvu cyklotrás podľa schválenej cyklokoncepcie, pričom na túto vetvu sa budú napájať ďalšie cykloprojekty jednotlivých obcí. Tento krok má zásadný význam pre zvýšenie podielu nemotorovej dopravy v regióne. Plánované cyklotrasy tiež zlepšia dostupnosť terminálov verejnej dopravy a umožnia jednoduchý prestup medzi bicyklom a verejnými dopravnými prostriedkami. Cieľom je integrovať cyklodopravu ako neoddeliteľnú súčasť dopravného systému v Bratislavskom kraji. Ako prvý vybudujeme úsek cyklotrasy v Zálesí. Ďalšie úseky sú aktuálne v projektovej príprave. Ich výstavba však bude plynulo nadväzovať,“ priblížil predseda BSK Juraj Droba.
Sčasti nanovo vyprojektovaným úsekom je úsek Vrakuňa – Most pri Bratislave. Ten sa plynulo napojí na existujúcu cyklotrasu vo Vrakuni „Ihličnatá“. Jeho trasa vedie po pravom brehu vodného toku Malý Dunaj, prechádza popod diaľnicu D4 a na jeho konci prechádza mostom na druhú stranu Malého Dunaja. Trasa sa v km 2,4 plynulo napája na pôvodnú už naprojektovanú trasu a pokračuje mostom ponad rameno Malého Dunaja, priľahlým lesom a potom popri poľnohospodárskom poli až k hranici katastra obce Zálesie. Dĺžka celého úseku je približne 3,2 km. Projekt momentálne prechádza prípravou pre povoľovacie procesy. So začatím výstavby sa ráta na konci roka 2025, resp. začiatkom roka 2026.
Aktuálne už BSK začal s výstavbou úseku cyklotrasy v Zálesí. Tento úsek, dlhý približne 1,1 km, plynulo nadväzuje na vyprojektovaný 1. úsek na hranici katastra obce Most pri Bratislave a končí v dotyku s cestou III/1083 - Malinovská ulica v Zálesí. Predpokladaný termín ukončenia výstavby je jar 2025.
V príprave je aj lávka medzi Zálesím a Malinovom, ktorá bude spájať oba brehy Malého Dunaja. Trasa sa napája v mieste ukončenia 2. úseku na Malinovskej ulici v Zálesí, je vedená po ľavej strane cesty III/1083, od ktorej je oddelená pásom zelene. Následne prechádza cestou III/1083 a je vedená k lávke ponad vodný tok Malý Dunaj. Lávka je projektovaná v spolupráci odborníkmi z ČVÚT a Kloknerovho ústavu v Prahe ako betónová konštrukcia z vysokopevnostného UHCP betónu a doplnená bude o prírodné drevené prvky. Celý úsek končí na hranici katastra obce Malinovo, kde pokračovanie projektuje obec Malinovo. Na tento úsek má už BSK právoplatné územné rozhodnutie. Ešte prebieha proces vysporiadania a projekt sa pripravuje na stavebné konanie. Začiatok výstavby je plánovaný na koniec roka 2025.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies