BRATISLAVA - Minister dopravy SR Jozef Ráž a poslanci strany SMER – SSD Ján Mažgút a Richard Glück usporiadali tlačovú besedu, na ktorej informovali o novelizácii cestného zákona, ktorá nadobudla účinnosť 1. augusta. Po štátnom odbornom dohľade sa ukázalo, že cyklotrasa na Vajanského nábreží v Bratislave bude musieť byť upravená. Ráž uviedol, že mesto má 40 dní na odstránenie obrubníkov a zúženie cyklotrasy, zatiaľ čo poslanci kritizovali nelegálnosť projektu a jeho negatívny dopad na dopravu v hlavnom meste.
Minister dopravy SR Jozef Ráž a poslanci za stranu SMER – SSD Ján Mažgút a Richard Glück mali včera tlačovú besedu, kde upozornili na to že 1.8. vstúpila do účinnosti Novela cestného zákona, ktorá umožnila zakročiť vtedy, ak niekto postaví na cestu čokoľvek, čo následne ohrozuje plynulosť alebo bezpečnosť dopravy.
Po účinnosti zákona ministerstvo dopravy vykonalo štátny odborný dohľad, ktorého výsledkami je, že známa cyklotrasa v Bratislave na Vajanského nábreží sa bude musieť zmeniť.
"Štátny odborný dohľad
uložil mestu výzvu, aby do 40 dní túto cyklotrasu upravila a to
nasledovne: bude musieť odstrániť do 40 dní obrubníky z tejto
cyklotrasy a taktiež bude musieť zúžiť túto cyklotrasu v tých
miestach, kde obmedzila cestu, ktorá týmto spôsobom nespĺňa
technické normy," upresnil minister dopravy Ráž.
Poslanec Ján Mažgút nadviazal, že téme cyklotrasy sa venuje
dlhodobo. Upozornil že primátor Matúš Vallo konal vo veci
cyklotrasy svojvoľne. "Situácia, ktorá tu vznikla, cyklotrasa,
ktorá tu vznikla, musí byť zrušená a Vajanského nábrežie musí byť
vrátené do pôvodného stavu," prízvukoval.
Poslanec Richard Glück dodal, že celý tento projekt bol realizovaný mimo stavebného konania. Bolo konštatovaných viacero dôležitých a významných zákonov, smerníc a dôležitých ustanovení, ktoré jasne hovorili, že cyklotrasa otravuje obyvateľov a práce boli vykonané v rozpore so zákonmi.
Ďalej sa obišla mestská dopravná komisia, ktorá musí zaujať stanovisko ku každej dopravnej značke a k takémuto významnému zásahu do jednej z významných tepien v rámci Bratislavy. Tiež podľa záverov hlavnej kontrolórky mesta Bratislava nie je možné vyčísliť presné náklady.
"Máme z toho zápchy, máme z toho nehodovosť, pokiaľ ide osobné autá, rovnako aj poškodenú MHD alebo rôzne iné autobusy, ktoré do Bratislavy prinášajú turistov, čo je samozrejme opäť rana pre hlavné mesto Slovenskej republiky. Je preukázateľné, že akékoľvek zápchy, v ktorých stoja autá niekedy až pol hodinu, tak to je preukázateľne len zvýšenie emisií," uviedol Glück.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies