PEKING - Jozef Oklamčák, slovenský podnikateľ a novinár, sa po piatich mesiacoch opäť zúčastní prestížneho Svetového mediálneho summitu v Číne. Hlavnou témou podujatia bude umelá inteligencia a jej vplyv na mediálny priemysel. Oklamčák verí, že summit prinesie cenné diskusie a nové kontakty a teší sa aj na stretnutia s inými novinármi. S humorom dodáva, že možno vyhlási aj súťaž MISS WORLD MEDIA SUMMIT 2024.
Jozef Oklamčák, známy slovenský podnikateľ a organizátor viacerých prestížnych podujatí, sa opäť vracia do Číny, tentoraz ako účastník 6. Svetového mediálneho summitu (World Media Summit – WMS), ktorý sa bude konať v Pekingu a neskôr v meste Urumči.
Oklamčák už v máji a júni tohto roka reprezentoval Európu na Svetovej konferencii značiek (World Brand Moganshan) v Číne, kde mal tú česť byť jediným účastníkom z tohto regiónu. Tentokrát ho organizátori pozvali na prestížne stretnutie globálnych mediálnych lídrov, ktoré sa zameria na vplyv umelej inteligencie na mediálny priemysel.
"Priatelia, opäť odlietam do Číny, tentoraz na Svetový mediálny summit, ktorý organizuje skupina renomovaných mediálnych spoločností, ako sú Xinhua News Agency, Associated Press, Reuters, TASS a Kyodo News," uviedol Oklamčák vo svojom príspevku na sociálnych sieťach.
"Hlavnou témou WMS je Umelá inteligencia a transformácia médií. Som veľmi rád, že sa môžem zúčastniť tejto významnej platformy pre globálnu mediálnu výmenu a koordináciu," podotkol.
Svetový mediálny summit, ktorý sa prvýkrát konal v roku 2009, vytvoril priestor pre hlboké diskusie o aktuálnych výzvach, ktorým čelí mediálny sektor po celom svete. Umelá inteligencia dnes zasahuje do rôznych aspektov mediálnej tvorby – od zhromažďovania informácií a produkcie až po ich distribúciu.
Mediálne organizácie sa tak musia vyrovnávať nielen s technologickými zmenami, ale aj s etickými otázkami spojenými s využívaním AI.
"Riešenie výziev, ktoré prináša technológia AI, a využívanie špičkových inovácií na posilnenie mediálneho priemyslu, sa stali ústrednými problémami globálnych mediálnych subjektov," zdôraznil Oklamčák.
Podujatia sa má zúčastniť viac ako 200 médií z celého sveta. Summit spojí nielen lídrov mediálnych spoločností, ale aj vládnych predstaviteľov, zástupcov medzinárodných organizácií a vedúcich pracovníkov high-tech podnikov.
Tí budú diskutovať o dopade umelej inteligencie na mediálny trh, o možnostiach jej využitia na zefektívnenie spracovania informácií a o tom, ako môže AI meniť spôsob, akým médiá fungujú.
Oklamčák verí, že účasť na summite bude nielen príležitosťou na nadviazanie nových kontaktov a zdieľanie skúseností, ale aj na využitie svojich znalostí z oblasti žurnalistiky. "Po dlhšej dobe využijem aj moje znalosti zo štúdia žurnalistiky na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského," poznamenal s úsmevom.
Svoj typický zmysel pre humor a jedinečný štýl komunikácie prejavil aj pri zmienke o možnosti vyhlásenia súťaže krásy. "Možno tam stretnem aj pekné a sympatické novinárky a možno vyhlásim MISS WORLD MEDIA SUMMIT 2024. Človek nikdy nevie... Možno sa oboznámim, ako vyrobiť MISS umelej inteligencie," dodal s nadhľadom.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies