Celá spoločnosť a teda aj vaši potenciálni zákazníci čoraz viac dbajú na to, aký ekologický dopad majú produkty, ktoré si kupujú. Pri nákupe môže aj to, ako sa k ekológii stavia práve váš podnik, zavážiť pri konečnom rozhodnutí. Preto je pre malé ale aj veľké podniky dôležité aby zvážili ako podnikať s čo najmenším environmentálnym dopadom.
Nemusíte si predstavovať žiadne drastické zmeny v prevádzke. Pri väčších podnikoch je dôležité aby svoje produkty vyrábali a dodávali s čo najmenším dopadom. Už len samotný prevoz alebo skladovanie produktov môže produkovať obrovské množstvo skleníkových plynov.
Posunúť svoje podnikanie môžete výmenou starých strojov, ktoré fungujú na spaľovacom palive za tie, ktoré využívajú elektrický pohon. Napríklad vysokozdvižné vozíky (VZV) s elektrickým pohonom posunú skladovanie vašich produktov na ekologickejšiu úroveň. Elektrické VZV môžete doplniť fotovoltikou, ktorá bude nabíjať nielen tie, ale aj iné zariadenie, ktoré bežne používajú vaši zamestnanci.
Z čoho sú vaše produkty vyrobené? Ekologické podniky svoje zásoby dopĺňajú len s dodávateľmi, ktorí vedia materiál zabezpečiť lokálne, a tak znova znížiť produkciu oxidu uhličitého.
Okrem toho sa výrobcovia zamýšľajú aj nad tým ako na prírodu vplýva aj samotný produkt, ktorý vyrábajú. Všetky časti, ktoré sa nedajú vyrobiť ekologicky nahrádzajú alternatívami alebo hľadajú iných dodávateľov.
V prípade, že vaše produkty sa nedajú nijako adaptovať zamyslite sa nad balením, to je často prehnané a len zvyšuje množstvo odpadu, ktoré zostane po jednom produkte.
Ako sme na začiatku spomínali, všetci zákazníci, ktorí dbajú na to ako sa vyrábajú produkty, ktoré používajú, budú častejšie siahať práve po vašej značke. Očakávania zákazníkov sú nastavené vysoko, ak si kúpia nejaký produkt chcú sa samozrejme cítiť dobre.
Budete si postupne budovať u zákazníkov pozitívnu reputáciu. V momente kedy nevedia o vašej značke takmer nič a po rozbalení produktu zistia že nakúpili od environmentálne zodpovednej firmy budú sa cítiť ešte lepšie, aj keď to pôvodne nebol ich zámer.
Pri vašom produkte získate prevahu nad ostatnými predajcami, ktorí ekologické stránky predaja ignorujú. Vaša firma nemusí byť atraktívnejšia len pre zákazníkov, aj obchodní partneri alebo zamestnanci môžu preferovať ekologickejšie podniky. Obchodní partneri vidia v environmentálne zodpovedných firmách budúcnosť, do ktorej by radi investovali.
Ak začnete vašu prevádzku meniť na jej ekologickejšiu alternatícu môže sa z toho stať aj proces, pri ktorom zmeníte postupy na ekonomickejšie. Veľké firmy vedia pomerne ľahko ušetriť na ekologickejšom používaní vody alebo elektrickej energie.
V neposlednom rade sa na ekologické podniky vzťahuje množstvo dotácií, ktoré budete môcť využívať. Firmy, ktoré nespĺňajú štandardy pri výrobe, dodávateľovi alebo transporte si o takéto príspevky od štátu alebo európskej únie nemôžu ani požiadať.
Zistite, v ktorej oblasti má vaša firma najviac potenciálu zmeniť svoje správanie na ekologickejšie. Aj malé zmeny, ktoré urobíte v jednom roku môžu viesť k lepšej budúcnosti pre našu planétu a pre váš podnik.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies