VIŠŇOVÉ - Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala, ktorý zahŕňa najdlhší tunel na Slovensku Višňové, bude dokončený až v roku 2026. Minister dopravy Jozef Ráž potvrdil, že pri dokončovaní stavby sa počíta s betónovým povrchom a dôkladnou kontrolou priebehu výstavby. Celý úsek, ktorý je súčasťou prepojenia Bratislavy a Košíc, výrazne zlepší dopravnú infraštruktúru krajiny.
Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane najdlhšieho tunela na Slovensku, Višňové, bude dokončený až v roku 2026, ak sa neobjavia nepredvídané problémy. Minister dopravy Jozef Ráž na štvrtkovej tlačovej konferencii po kontrolnom dni v tuneli potvrdil, že ak všetko pôjde podľa plánu, stavba bude hotová najneskôr vo februári 2026.
Stavba tohto náročného úseku diaľnice, ktorý bude tvoriť kľúčovú časť prepojenia Bratislavy a Košíc, je pod neustálym dohľadom ministerstva. Ráž zdôraznil, že ministerstvo sa o priebeh výstavby stará veľmi intenzívne a pravidelne kontroluje pokrok každých niekoľko týždňov.
"Počiatočná frustrácia sa dnes výrazne ustúpila, nálada sa zlepšila a veľmi ma teší, že sa konečne začalo s betonážou vozovky," povedal minister, ktorý verí, že do konca roka 2024 budú betónové práce dokončené.
Zaujímavým aspektom je voľba betónového povrchu, ktorý bol na začiatku spochybňovaný, keď sa uvažovalo o asfaltovom povrchu, ktorý by mohol urýchliť výstavbu. Po dôkladnom zvážení a preprojektovaní sa však ukázalo, že betón je pre tento typ stavby bezpečnejší a trvácnejší, aj keď vo väčšine veľkých európskych tunelov je použitý asfalt.
Tunel Višňové, ktorý bude mať dĺžku 7,5 kilometra, sa stane najdlhším tunelom na Slovensku. Celý úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala bude mať 13,5 kilometra a po jeho dokončení výrazne zlepší dopravné prepojenie medzi východnou a západnou časťou krajiny.
Tento projekt je kľúčovým krokom k zabezpečeniu modernizácie infraštruktúry a zlepšeniu bezpečnosti na slovenských cestách.
Riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček oznámil, že aktuálne prebiehajú práce na betonáži vozovky, ktorá je považovaná za veľký míľnik vo výstavbe. V prípade, že nebude narušený priebeh prác, plánujú betónovanie 300 metrov denne a v júni 2024 by mali byť práce na betónovej vozovke ukončené.
Projekt výstavby diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala a tunela Višňové je súčasťou väčšieho plánu modernizácie dopravnej infraštruktúry, ktorý má výrazný vplyv na hospodársky rozvoj a efektivitu dopravy na Slovensku.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies