Opakovane zobrazujúci sa nevhodný obsah v mobilnom zariadení je, žiaľ, dnes bežná vec užívateľa. Čo by ste mali robiť, ak sa to stane vášmu dieťaťu?
Ak sa deťom cyklicky zobrazuje nevhodný obsah na sociálnych sieťach ako Facebook, Instagram, Telegram a i., nejeden rodič spozornie.
V dnešnej dobe toku a dávky informácií, čo internet ponúka, je možné vykonať zopár obmedzujúcich úkonov, ktoré eliminujú neželané videá či obrázky. Elementárna požiadavka je samotný vek dieťaťa, či zákonmi stanovený vek na vytvorenie profilu.
Na vznik profilu na sociálnej sieti Facebook je potrebné „odkliknúť“ vek 13 rokov, zadať svoje meno, e-mail alebo mobilné telefónne číslo, heslo, dátum narodenia a pohlavie.
Nepripravený človiečik je v myšlienkovom potoku plnom videí, obrázkov a zvukov nie v adekvátnom veku a intelekte.
Tipy k čiastočným obmedzeniam existujú, a to (neplatí to pre Messenger Kids):
Skontrolovať vek dieťaťa. Inak nie je dieťa oficiálne na platforme Facebook.
Poučiť dieťa o aktivite na internete, resp. Facebook platforme. Stále platí to pekné „staré“ – dieťa potrebuje pozornosť. Rozprávať sa o tom a opakovane diskutovať o nevhodných informáciách, ktoré sa mu doslova núkajú.
Rodičovská kontrola. Nástroje ako Google Family Link alebo Apple Screen Time sú prepracované systémy na správu mobilného zariadenia, respektíve aktivity dieťaťa za inteligentným zariadením či PC. Tu je aj možnosť nastavenia dĺžky stráveného času dieťaťa pri aktivite na sociálnej sieti.
Úprava algoritmu. Toto je najefektívnejší nástroj na čiastočné ovládnutie obsahu. Cielene a vedome v spolupráci s dieťaťom poukazujte na jeho aktivity a vysvetlite mu samotný systém (čo sleduje, lajkuje alebo opakovane pozerá).
Naučte ho používať funkcie ako „nezaujíma ma“ alebo „skryť tento obsah“, čo samotná platforma ponúka. Ak sú aj v ponuke absolútne neželané či nepotrebné stránky, treba ich opakovane odstrániť zo zoznamu sledovania. Je tu aj možnosť nahlásiť obsah. Administrátor to automaticky spracuje a dôjde k náprave.
Samozrejme, úprava algoritmu sa musí vykonávať opakovane a cielene, čo prinesie výsledný efekt už do pár dní. Neželaný aspekt je ten, že to treba vykonávať viac-menej opakovane, ba nepretržite.
Algoritmus Facebooku sa neustále vyvíja a interakcia je silná. Zmeny sú viditeľné a dostavia sa spravidla do pár dní.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies