Generálni riaditelia, akademici a politici sa zišli v Tokiu, aby načrtli budúcnosť podnikania v nestabilnom svete + VIDEO

NETKY.SK • 11 December 2024, 18:48 • 3 min
Generálni riaditelia, akademici a politici sa zišli v Tokiu, aby načrtli budúcnosť podnikania v nestabilnom svete + VIDEO

Nestabilita v geopolitickej situácii a tlak na udržateľnosť nútia podniky po celom svete hľadať nové stratégie a inovácie. Na French Japanese Business Summite, ktorý sa konal v Tokiu pod záštitou Francúzskej obchodnej a priemyselnej komory v Japonsku (CCI France Japan), sa stretli odborníci a lídri z rôznych odvetví, aby prediskutovali, ako zvládnuť výzvy súčasného sveta.

slovakia

left justify in out

Výzvy globálnej nestability

Zatiaľ čo svet čelí dôsledkom ruskej invázie na Ukrajinu, obnovenému napätiu na Blízkom východe a rastúcemu protekcionizmu, podniky čelia otázke, ako udržať stabilitu a rásť. Generálny riaditeľ CCI France Japan, Nicolas Bonnardel, zdôraznil význam samitu ako platformy na výmenu nápadov a budovanie stratégií. „Naším cieľom je pomôcť podnikom prispôsobiť sa geopolitickým výzvam a budovať silnejšie medzinárodné partnerstvá,“ uviedol.

Ekologický prechod ako priorita

Jednou z hlavných tém bola udržateľnosť. Diskusie sa sústredili na dekarbonizáciu, znižovanie ekologickej stopy a budovanie udržateľných ekonomík. Masahiro Ito, zakladateľ japonskej spoločnosti Power X Inc., zdôraznil potrebu ekonomického riešenia klimatických výziev. „Elektrina musí byť čistejšia a zároveň lacnejšia,“ povedal Ito a poukázal na pokroky v oblasti solárnej energie a batériových technológií.

Spoločnosť Ajinomoto, zastúpená jej riaditeľom Tarom Fujie, predstavila svoje snahy o zlepšenie potravinovej bezpečnosti a znižovanie ekologickej záťaže. Fujie spomenul významné inovácie, ako je kŕmny produkt znižujúci emisie skleníkových plynov v mliekarenskom sektore, ktorý už našiel uplatnenie v partnerstve so spoločnosťou Danone.

Oddelenie a nové obchodné príležitosti

Téma "oddelenia" (decoupling) – fenoménu, kedy krajiny obmedzujú závislosť na globálnych dodávateľských reťazcoch – rezonovala medzi účastníkmi. Napriek výzvam tento trend podľa Ita prináša aj príležitosti, najmä pre firmy, ktoré sa zameriavajú na lokálnu výrobu a technológie. „Zákazníci chcú produkty kontrolované na domácom trhu,“ povedal.

Zmeny v očakávaniach spotrebiteľov

Spotrebitelia, najmä z mladšej generácie, vyžadujú od značiek viac než len kvalitné produkty. Očakávajú záväzok k udržateľnosti a inováciám. „Spoločnosti, ktoré nereagujú na tieto zmeny, riskujú, že zaostanú,“ varoval Fujie.

Obrazok
Zdroj: ccifj.or.jp

Cesta vpred

Summit priniesol konkrétne kroky a odporúčania pre podniky, ako zvládnuť náročné obdobie. Od využívania udržateľných technológií po rozvoj globálnych partnerstiev – budúcnosť je v inovácii a spolupráci.

Svet sa mení rýchlo a podniky musia byť pripravené prispôsobiť sa novým realitám. Ako ukázal tento samit, kľúčom k úspechu je odvaha prijať zmenu a schopnosť neustále inovovať.


Zdroj textu: euronews.com, prnewswire.com, Foto: euronews.com

twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Alena Šimková

Som absolventkou politológie na Univerzite Komenského v Bratislave, kde som získala hlboký prehľad o politických a spoločenských otázkach. Pre redakciu Netky píšem články zamerané na medzinárodné udalosti a zahraničnú politiku. Vo voľnom čase sa venujem cestovaniu, čítaniu a turistike.

Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies