Transformácia nemeckého automobilového priemyslu: Výzvy a príležitosti + VIDEO

NETKY.SK • 4 Február 2025, 16:38 • 3 min
Transformácia nemeckého automobilového priemyslu: Výzvy a príležitosti + VIDEO

Muellerová naliehala na zmenu v politike a myslení, a to z dôvodu zabezpečenia nemeckého hospodárskeho rastu, splnenia klimatických cieľov a zabezpečenia pracovných miest.

slovakia

left justify in out

Hildegard Muellerová, prezidentka Nemeckej asociácie automobilového priemyslu (VDA), sa koncom januára 2025 vyjadrila, že nemecký automobilový priemysel zápasí s kritickými výzvami a potrebuje zásadnú reformu, aby si udržal svoju medzinárodnú konkurencieschopnosť. Zároveň sa vyjadrila, že v roku 2025 je potrebná zmena nielen v politike, ale aj v myslení. Iba tak môže nastať hospodársky rast, splnenie klimatických cieľov a bezpečnosť pracovných miest.

Hildegard Muellerová
Hildegard Muellerová
Zdroj: Xinhua

"Cieľ je jasný, vyrábať najlepšie digitálne a klimaticky neutrálne produkty mobility na svete," uviedla Muellerová a zdôraznila globálnu prestíž nemeckých automobilových značiek. Muellerová v tomto období podporuje odvážny program zameraný na inovácie, rast, zníženie byrokracie a vytváranie pracovných miest, pričom varovala, že prírastkové opatrenia by boli nedostatočné.

Predpokladá sa, že od roku 2025 do roku 2029 budú nemecké automobilové spoločnosti investovať približne 320 miliárd eur do výskumu a vývoja. Ďalších 220 miliárd eur by malo byť investovaných do závodov a zariadení. Muellerová sa taktiež vyjadrila k rastúcemu podielu investícií do zahraničia, čo ohrozuje domácu ekonomiku Nemecka, kde 70 percent pracovných miest v automobilovom priemysle závisí od exportu.

Muellerová sa taktiež vyjadrila, že je potrebné znížiť náklady na energiu, kde nemecké ceny elektriny a plynu sú vyššie ako ceny v Číne a Spojených štátoch, čím sú nemecké spoločnosti konkurenčne nevýhodné. Čo sa týka vodíkovej politiky v Nemecku, kvôli nadmerným predpisom je nemožné využiť túto rozvojovú technológiu, a návrh preto treba prepracovať.

Nemecká infraštruktúra a regulačné prostredie zaostávajú za globálnymi konkurentmi. Preto je podľa Muellerovej vhodné, aby Nemecko rýchlejšie a flexibilnejšie rozhodovalo najmä v oblasti AI a jej využívania v automobilovom priemysle, najmä pokiaľ ide o umelú inteligenciu, ktorú označila za kľúčovú technológiu pre automobilový sektor.

Obrazok
Zdroj: Xinhua

Nemecká prezidentka ďalej namietala proti vysokým daniam a byrokratickým zaťaženiam podnikov, solidárnemu príplatku. Muellerová taktiež podporuje zlepšenie pravidiel odpisovania a zefektívnenie byrokracie, najmä na úrovni EÚ.

VDA predpovedá mierny rast nemeckého trhu s osobnými automobilmi, pričom predaj by mal vzrásť o 1% na 2,8 milióna kusov. Stále však zostane 25% pod úrovňou z roku 2019. Očakáva sa výrazný nárast registrácií elektrických vozidiel (EV) o 53% na 873 000 kusov. Domáca produkcia EV by mala stúpnuť o 24%, čím si Nemecko udrží postavenie druhého najväčšieho výrobcu na svete.

Podľa Muellerovej má Nemecko potenciál získať späť konkurenčnú výhodu vďaka správnej politike. Kľúčovými faktormi sú talent, inovácie a rozvoj v oblastiach, ako je umelá inteligencia.


Zdroj: Xinhua, Foto: Xinhua

twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Katarína Sládečková

Učiteľka čínštiny, prekladateľka a autorka prvej slovensko-čínskej beletrie 'Slovenka v krajine draka'. Externá redaktorka pre Netky.sk, špecializujúca sa na východné krajiny, predovšetkým Čínu. Štúdiom na zahraničnej univerzite získala dva magisterské tituly (MBA, MTCSOL)





Netky
Jar príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2025 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies