BRATISLAVA - Povinnosť uvádzať ceny telefonických volaní v reklamách navrhujú v novele zákona o ochrane spotrebiteľa poslanci za Smer-SD Otto Brixi a Anton Martvoň.
Právna norma zavádza novú povinnosť uviesť v akejkoľvek obchodnej komunikácii, vrátane reklamy a marketingu tovarov a služieb, ktorá od spotrebiteľa vyžaduje, aby na získanie tovaru alebo služby kontaktoval predávajúceho telefonicky na čísle služby so zvýšenou tarifou, pravdivý a úplný údaj o jednotkovej cene volania alebo maximálnej možnej cene volania, ktorú bude musieť spotrebiteľ za takéto volanie uhradiť.
"Súčasné znenie zákona nepamätá na tieto praktiky a preto považujeme za potrebné v prospech koncových užívateľov zahrnúť medzi súčasné povinnosti predávajúceho aj povinnosť informovať o odchádzajúcich volaniach so zvýšenou cenou, pretože ide o služby so zvýšenou tarifikáciou za minútu hovoru oproti bežnému hovoru," argumentujú poslanci Smeru-SD. Návrhom chcú podľa vlastných slov postihnúť reklamu audiotexových služieb so zvýšenou cenou volania, keďže tá je najčastejším impulzom pre využitie takejto služby a preto by mala byť transparentná. "Úpravu navrhujeme aplikovať najmä na obchodnú komunikáciu – reklamu," uzatvárajú Brixi s Martvoňom.
Parlament sa bude návrhom zaoberať na októbrovej schôdzi parlamentu. V prípade definitívneho schválenia a podpísania prezidentom by zmeny mali nadobudnúť účinnosť od 1. januára 2014.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies