BRATISLAVA - Majitelia aktivovaného elektronického občianskeho preukazu a zaručeného elektronického podpisu majú od 1. januára k dispozícii online niektoré služby z agendy hlásenia trvalého a prechodného pobytu, vrátane získania potvrdení.
Sú na webstránke https://portal.minv.sk/ v záložke Životné situácie, kde postupne pribudnú služby z oblasti dopravných evidencií, registra obyvateľov, matrík a z ďalších agend, ktoré ministerstvo vnútra postupne elektronizuje. Ako informuje na svojom webe rezort vnútra, ďalšou sprístupnenou službou, tentoraz z agendy dokladov, je Modifikácia kontaktných údajov. Tá umožňuje prihlásenému užívateľovi modifikovať e-mailovú adresu, telefónne číslo a diskrétny údaj evidovaný v informačnom systéme agendy občianskych preukazov.
Od nového roka tak ministerstvo vnútra sprístupňuje prvé elektronické služby, najprv z agendy hlásenia pobytu. Služby budú časom k dispozícii aj na Ústrednom portáli verejnej správy www.slovensko.sk. Ministerstvo vnútra pripomína, že sprístupnenie elektronických služieb bude postupné, čo platí aj pri službách ostatných rezortov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies