WASHINGTON - Spoločnosť Apple vráti svojim zákazníkom minimálne 32,5 mil. USD, aby tak vyriešila sťažnosti svojich klientov.
Dôvodom týchto sťažností je to, že firma Apple žiada od svojich amerických klientov, aby zaplatili za mobilné aplikácie, ktoré nakupovali deti bez súhlasu svojich rodičov. Informovala o tom Americká Federálna obchodná komisia (FTC). Spoločnosť Apple má taktiež zmeniť podmienky úhrad za poskytnuté služby. Nový spôsob má zabezpečiť, že klienti budú súhlasiť s položkami na svojom účte ešte predtým, než ho budú musieť zaplatiť.
"Nemôžete zákazníkom účtovať nákupy, ktoré neschválili,“ povedala šéfka FTC Edith Ramirezová. Zároveň uviedla, že FTC zaznamenala "desiatky tisíc sťažností" od zákazníkov v súvislosti s nákupmi, ktoré nepovolili. FTC uviedla, že spoločnosť Apple neinformovala klientov o tom, že zadaním svojho hesla a vstupom do obchodu s aplikáciami sa otvára 15-minútový priestor, ktorý môžu deti využiť na neobmedzené nákupy bez toho, že by bol potrebný akýkoľvek úkon majiteľa konta. "Aby sme to povedali jasne, problémom nie je to, že takýto 15-minútový priestor vzniká,“ povedala Ramirezová. "My namietame proti tej skutočnosti, že spoločnosť Apple neinformovala svojich klientov o existencii takéhoto okna,“ doplnila.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies