BRATISLAVA - Úhrada zdravotnej starostlivosti zo strany zdravotnej poisťovne nemusí byť vždy samozrejmosťou. V niektorých prípadoch síce poisťovňa náklady za liečbu zaplatí, následne ich však vymáha od pacienta alebo od toho, kto mu problémy spôsobil, či jeho komerčnej poisťovne.
Ako priblížila Monika Šimunová zo zdravotnej poisťovne Dôvera, túto možnosť dáva zdravotným poisťovniam zákon. "Odborne sa tomu hovorí regresná náhrada. Ak niekto zaviní dopravnú nehodu a poškodí zdravie nášho klienta, budeme od neho a jeho komerčnej poisťovne, v ktorej má zmluvne poistené vozidlo, vymáhať peniaze za ošetrenie," povedala.
Zo zákona existujú tri rôzne druhy regresných náhrad, keď si zdravotná poisťovňa môže vymáhať peniaze za uhradenú zdravotnú starostlivosť. V prvom prípade ide o protiprávne konanie zapríčinené treťou osobou. "Okrem dopravných nehôd to môžu byť aj úraz alebo ublíženie na zdraví zavinené protiprávnym konaním tretej osoby," doplnila Šimunová.
Zdravotná poisťovňa žiada náklady za liečbu aj v prípade úrazov spôsobených návykovou látkou. Rovnako môže podľa Šimunovej postupovať aj pri porušení liečebného režimu.
Dôvera vlani zaslala 1900 takýchto výziev na zaplatenie, vďaka ktorým získala späť náklady na liečbu vo výške približne 1,3 milióna eur.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies