Z rôznych štatistík vyplýva, že až 8 z 10 Slovákov má nedostatok vitamínu D. Získať sa dá z potravín, ktoré sú naň bohaté a zo slnečného žiarenia. Slnečného svitu je na Slovensku málo a konzumovať aspoň dvakrát do týždňa kvalitné tučné morské ryby nemáme vo zvyku. Prostredníctvom celonárodnej kampane je teraz možné chýbajúci vitamín D získať do každej rodiny.
Kým vo zvyšku Európy si rybu dopraje 42 % obyvateľstva aspoň raz do týždňa, na Slovensku sa podľa ostatného prieskumu Eurobarometra čísla pohybujú iba okolo 18 %. Vysoké zaostávanie za celoeurópskym priemerom sa odzrkadľuje na chorobnosti obyvateľstva najmä počas jesenných, zimných a jarných mesiacov. V súčasnosti sú na správne fungovanie imunity kladené ešte vyššie nároky a vitamín D v nich zohráva dôležitú úlohu.
Jeho pôsobenie v ľudskom tele je veľmi komplexné. Podieľa sa na procesoch, ktoré zabezpečujú vstrebávanie vápnika a fosforu a sú nevyhnutné pre zdravie a pevnosť kostí a zubov. Významnú úlohu hrá vitamín D aj pri zdravom fungovaní svalov, ale aj centrálnom nervovom systéme.
Líder v segmente omega-3 výživových doplnkov na slovenskom a českom trhu, spoločnosť Naturamed Pharmaceuticals, rozbehol tento mesiac celonárodnú kampaň, prostredníctvom ktorej majú Slováci možnosť zabezpečiť si celoročnú zásobu nedostatkového vitamínu D. Zaregistrovaným záujemcom ju doručí až do poštovej schránky len za cenu poštovného 1,95€.
Riaditeľ spoločnosti Martin Kozelský vysvetľuje: "Už 15 rokov dodávame nórske doplnky stravy na báze omega – 3 mastných kyselín v najvyššej kvalite viac než dvom miliónom zákazníkov na Slovensku a v Česku. Tento rok sme sa rozhodli podporiť celkové zdravie ľudí v regiónoch, kde je sťažený prístup k čerstvým morským rybám a menej slnečných dní v roku."
"Prostredníctvom celonárodnej kampane preto chceme sprostredkovať bezplatný prístup k vitamínu D čo najvyššiemu počtu slovenských domácností a pomôcť tak podporiť imunitu obyvateľstva."
Spustením národnej kampane chce nórsky líder podporiť imunitný systém, ktorý priamo súvisí s dlhodobým nedostatkom "slnečného vitamínu." Jeho hodnoty sú veľmi nízke najmä v mesiacoch bez dostatočného slnečného svitu a podľa výživovej poradkyne Jany Trebulovej sa jeho letné zásoby v organizme spotrebujú za približne dva mesiace. Jeho nedostatok najviac postihuje deti, tehotné a dojčiace matky a vyššiu vekovú skupinu obyvateľstva.
Informácie o tom, ako sa zapojiť do celonárodnej kampane nájdete na stránke dvitamin.sk.
O spoločnosti
Spoločnosť NaturaMed Pharma AS založil v Nórsku v roku 1991 Knut-Erik Karlsen, ktorý zákazníkom ponúkol v Nórsku vyrábané výživové doplnky a výrobky s obsahom prvotriednych omega-3. V roku 2001 vznikla spoločnosť NaturaMed Pharma AB aj vo Švédsku a o rok neskôr vstúpila na fínsky trh. Od roku 2005 pôsobí spoločnosť aj v Dánsku.
Severskú divíziu NaturaMed Pharma získala v roku 2007 švédska spoločnosť Bringwell AB, ktorá je kótovaná na burze First North v Štokholme. V Českej republike začala pôsobiť spoločnosť NaturaMed Pharmaceuticals v roku 2006. Jej sídlom sa stali České Budějovice. O necelé tri roky neskôr začala svoje produkty dodávať aj zákazníkom na Slovensku. V roku 2009 vstúpila aj na poľský trh.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies