BRATISLAVA - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) má realizovať dopravné výkony za 354 miliónov eur, dostala však na to len 330 miliónov eur. Ministerstvo financií (MF) SR im odporučilo, aby na to hľadali úspory. Šéf ZSSK Roman Koreň v utorok uviedol, že momentálne neexistuje iná alternatíva ako rušenie tretiny vlakov.
Na Slovensku hrozí rušenie tretiny vlakov, pretože ZSSK chýbajú financie. Minister financií Igor Matovič (OĽaNO) by mal preto prestať ignorovať vládny audit a nájsť riešenie na dofinancovanie ZSSK. Vyhlásil to podpredseda mimoparlamentného KDH Igor Janckulík.
„Objednávateľom vlakov vo verejnom záujme je štát. Jeho prioritou by malo byť to, aby sa pracujúci dostali do zamestnania či deti do škôl. Núteným škrtaním spojov sa likviduje mobilita občanov, ktorí môžu prísť o prácu, alebo sa nedostanú k lekárovi, nehovoriac o prepúšťaní zamestnancov ZSSK,“ podotkol Janckulík.
Podľa neho je nevyhnutné dať ZSSK dostatočný časový priestor na šetriace opatrenia, čím sa vygenerujú financie, ale s maximálnym ohľadom na zachovanie spojov a mobility občanov. Upozornil, že rukojemníkom zlej komunikácie medzi rezortmi dopravy a financií sa stanú bežní občania.
Prečítajte si tiež: Igor Matovič sa pustil do ďalšieho ministra. Hovorí o zbabelosti a neschopnosti
Matovič v stredu skonštatoval, že minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) mal prísť rokovať o dofinancovaní ZSSK na ministerstvo financií. „Od Andreja Doležala by som v prvom rade očakával rokovania a nie takéto nejaké 'poza bučky' ťahy cez železničné spoločnosti,“ vyhlásil minister financií.
Doležal v utorok priblížil, že s odborníkmi z MF vytvorili plán dopravnej obsluhy, podľa ktorého má ZSSK voziť. Ten počíta s 354 miliónmi eur, rozpočtová časť rezortu financií však povedala, že na to pôjde len 330 miliónov eur a zvyšok má ZSSK ušetriť.
Možno vás zaujme: Slovenský pozemkový fond hovorí o kšeftoch za minulej vlády. Pellegrini sa bráni
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies