Ako profitovať z umelej inteligencie vo svete marketingu a sociálnych médií

NETKY.SK • 16 Január 2025, 08:49 • 2 min
Ako profitovať z umelej inteligencie vo svete marketingu a sociálnych médií

Štatistika ukázala, že v októbri 2024 bolo na celom svete 5,22 miliardy aktívnych používateľov sociálnych médií. Toto číslo predstavuje až 63,8 % svetovej populácie, preto je pre každú značku, ktorá chce uspieť v dnešnom digitálnom svete, rozhodujúca jej prítomnosť a vplyv na sociálnych sieťach.

slovakia

left justify in out

Avšak vzhľadom na to, že sociálne siete dnes využívajú už takmer všetci, ako je možné vôbec zabezpečiť, aby ste vynikli a oslovili svoje cieľové publikum?

Jediný účinný spôsob, ako to dosiahnuť, je využiť umelú inteligenciu, aby vaša značka získala vo svete sociálnych médií náskok. Tento článok ponúka päť trikov, ktoré môžete využiť na posilnenie marketingu na sociálnych sieťach.

Plánovanie príspevkov

Angažovanosť pri zverejňovaní príspevkov na sociálnych sieťach závisí vo veľkej miere od toho, či sú príspevky zverejnené v optimálnom čase na dosiahnutie maximálnej interakcie. Aj dobrý príspevok môže mať slabú odozvu, ak je zverejnený v čase neaktivity cieľového publika. Zistiť najlepšie časy zverejňovania pre rôzne publiká na rôznych platformách a zverejňovať dôsledne a pravidelne je náročná a zdĺhavá úloha. Našťastie, umelá inteligencia dokáže túto prácu vykonať rýchlo a efektívne.

Nástroje na plánovanie s umelou inteligenciou a platformy na správu sociálnych médií s umelou inteligenciou možno použiť na štúdium publika a analýzu jeho vzorcov aktivity s cieľom správne predpovedať optimálny čas a naplánovať zverejnenie príspevkov v tomto čase. Využitie AI, pokiaľ ide o plánovanie príspevkov na sociálnych médiách, má vplyv na celkovú výkonnosť marketingu, pretože prináša zvýšenú viditeľnosť príspevkov a angažovanosť.

Personalizácia obsahu

Prispôsobenie marketingového obsahu sociálnych médií konkrétnym segmentom cieľového publika je kľúčom k tomu, aby sa značka udržala v povedomí svojich klientov. Personalizovaný obsah sa opiera o preferencie a potreby, ktoré udržiavajú lojalitu publika.

Ako príklad si uveďme marketing pre platformu na hodnotenie kasín, ako je napríklad Casino Guru. Môžete využiť umelú inteligenciu na identifikáciu používateľov, ktorých posledné vyhľadávania sa týkajú kasín. Okrem toho môžete použiť nástroje AI na analýzu správania týchto používateľov a využiť tieto informácie na prispôsobenie príspevkov v sociálnych médiách a zacielenie reklám na toto konkrétne publikum.

Social listening

Social listening je proces monitorovania platforiem sociálnych médií na odkazy a priame zmienky o vašej značke, vašich konkurentov a kľúčových slov a tém relevantných pre vašu značku. Cieľom je sledovať a analyzovať tieto údaje s cieľom získať aktuálne informácie o názoroch spotrebiteľov relevantných pre vašu značku a o trendoch na trhu, ktorým treba venovať pozornosť. Vyhľadávanie týchto údajov na internete je pre jednotlivcov náročnou úlohou. Pomocou nástrojov umelej inteligencie však možno proces počúvania sociálnych sietí automatizovať a zjednodušiť.

Sledovanie zmienok o značke prostredníctvom rôznych platforiem sociálnych médií možno ľahko dosiahnuť v reálnom čase a potom ich pomocou AI ďalej analyzovať na pozitívne, neutrálne a negatívne, aby ste získali jasný obraz o vnímaní vašej značky. Okrem toho môžete vďaka AI sledovať aktivity konkurencie a získavať informácie o jej stratégiách, víťazstvách a nedostatkoch. Tieto informácie potom môžete využiť vo svojej marketingovej stratégii v sociálnych médiách.

Správa chatbotov

Keď ľudia priamo píšu značkám a podnikom na sociálnych sieťach, očakávajú okamžité odpovede 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Snaha zriadiť centrum služieb zákazníkom, ktoré by bolo k dispozícii každý deň a nepretržite a efektívne reagovalo na otázky, môže byť pre väčšinu podnikov nákladná a nereálna. Práve tu prídu vhod služby zákazníkom prostredníctvom umelej inteligencie.

Vývoj chatbotov bol veľkolepý. Chatboty, ktoré sa primárne používali na webových stránkach, sa teraz dajú integrovať na poskytovanie služieb zákazníkom na sociálnych sieťach pomocou spracovania prirodzeného jazyka (NLP) na pochopenie, interpretáciu a okamžité zodpovedanie otázok.

Výsledkom používania nástrojov zákazníckeho servisu riadených umelou inteligenciou je skrátenie času odozvy na otázky, zlepšenie zákazníckej skúsenosti a zvýšenie spokojnosti zákazníkov. Chatboty je možné naprogramovať tak, aby sa presvedčivo zaoberali určitými potrebami a problémami zákazníkov a zložitejšie otázky posunuli ľudským agentom zákazníckeho servisu, čím sa dosiahne efektívna obsluha zákazníkov.

Správa reklám

Viac ako 60 % svetovej populácie využíva sociálne siete. Preto má pre značky a podniky veľký zmysel na nich inzerovať. Avšak vzhľadom na to, že každá značka podsúva svoje reklamy používateľom sociálnych médií, ako sa môžete odlíšiť práve vy, aby vaša cieľová skupina vaše reklamy skutočne videla a zaujali ju? Hoci môžete reklamy nastaviť manuálne, sledovať ich výkon, analyzovať návratnosť investícií a podľa potreby vykonávať zmeny, nemusí to byť také efektívne ako používanie marketingového nástroja s umelou inteligenciou.

Umelá inteligencia využíva poznatky založené na údajoch z aktuálnych trhových trendov, minulých reklamných kampaní značky a správania cieľového publika na efektívne rozdelenie rozpočtu na reklamu, optimalizáciu umiestnenia reklamy a zabezpečenie maximálnej viditeľnosti. Okrem toho môžete pomocou marketingových nástrojov AI monitorovať výkonnosť reklamy v reálnom čase a na základe údajov vykonávať úpravy s cieľom maximalizovať návratnosť investícií. Využitie AI pri správe reklám v sociálnych médiách zabezpečuje úspešný cielený marketing, pretože vaše reklamy oslovia presne tých správnych ľudí v správnom čase.

Nástroje poháňané umelou inteligenciou dnes menia marketing sociálnych médií. Je však dôležité mať na pamäti, že túto oblasť nemožno plne delegovať na AI; ľudský dohľad je stále dôležitý. Využívanie AI na marketing v sociálnych médiách má zvýšiť efektivitu, ale nie nahradiť úlohu človeka v tomto procese.


Článok obsahuje sponzorované odkazy, Zdroj foto: Alexander Shatov, Unsplash

twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Miroslav Rimaszombati

Redaktor spravodajského portálu Netky.sk Venujem sa športovému spravodajstvu, domácim a zahraničným správam, prekladaniu článkov z anglického jazyka. Vyštudoval som ekonómiu a management. K mojím záľubám patrí šport a cestovanie.

Netky
Jar príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies