FRANKFURT - Investície sa majú týkať nových modelov, závodov a technológie.
Nemecká automobilka Audi investuje počas nasledujúcich piatich rokov do nových modelov, závodov a technológie 22 mld. eur. Ročne tak preinvestuje 4,4 mld. eur, čo je o oveľa viac, než suma 2,6 mld. eur, ktorú si vyčlenila na investície v rozpočte v decembri 2011. Zdroje oboznámené s problematikou tento mesiac pre agentúru Reuters uviedli, že Audi plánuje zvýšiť výdavky pre snahu dobehnúť najväčšieho konkurenta, nemeckú firmu BMW. Audi, ktorá je dcérou nemeckého koncernu Volkswagen, vo svojom stanovisku ďalej uviedla, že 70 % nových plánovaných investícií poputuje na nové modely a technológie a viac ako polovicu sumy investuje do svojich sietí v nemeckých mestách Ingolstadt a Neckarsulm.
Tieto plánované investície majú tiež podporovať zahraničnú expanziu automobilky. Tá už má továrne v Mexiku, Číne a obzerá sa tiež po výrobe v Brazílii. Audi plánuje v budúcom roku prvýkrát vyrábať viac áut v zahraničí, než v Nemecku. Plánuje tiež zvýšiť svoje predaje na najmenej 2 mil. áut ročne a do konca dekády chce prekonať BMW tým, že zvýši počet svojich modelov na 60 zo súčasných 49. "Stanovili sme si cieľ dodávať do roku 2015 svojim zákazníkom 1,15 mil. áut ročne, pohodlne sme však tento cieľ zvládli už v roku 2013. Blížime sa teraz k ďalšiemu míľniku 2 miliónov,“ uviedol v stanovisku šéf automobilky Audi Rupert Stadler.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies