NEW YORK - Americká spoločnosť Boeing už dokončila aktualizáciu softvéru lietadiel typu 737 Max, ktorý vo svojej pôvodnej verzii zrejme spôsobil tragédie v Etiópii aj v Indonézii.
Po marcovej leteckej tragédii v Etiópii zastavili letecké úrady po celom svete prevádzku lietadiel typu Boeing 737 Max. Na základe údajov z čiernych skriniek tak etiópskeho lietadla, ako aj lietadla, ktoré sa zrútilo len pár mesiacov pred tým v Indonézii, sa zistilo, že za haváriu môže systém stroja.
Problémom v rámci pôvodného systému bolo, že lietadlo krátko po štarte začalo automaticky smerovať nosom k zemi, čo piloti pri akejkoľvek snahe nedokázali ovplyvniť. Upravená verzia problematického softvéru má tieto problémy vyriešiť.
Novú verziu bude ešte musieť prešetriť a odobriť Federálny úrad pre letectvo (FAA) a aj letecké úrady po celom svete, až potom sa prevádzka tohto typu boeingov opäť obnoví. "Je to dôležitý míľnik, ale je to len jeden krok," povedal v súvislosti s aktualizáciou softvéru Scott Hamilton zo spoločnosti Leeham, ktorá poskytuje analýzy v oblasti leteckého priemyslu. Boeingy 737 Max by sa podľa očakávaní do opätovnej prevádzky mohli dostať v auguste tohto roku. Testy doposiaľ prebehli na 207 letoch s celkovou dĺžkou vyše 360 hodín.
Spoločnosť Boeing začiatkom mája priznala, že niekoľko mesiacov pred začiatkom dodávok lietadiel 737 MAX v máji 2017 jej technici zistili, že jeden z výstražných systémov v kokpite, ktorý súvisí s MCAS, nefunguje vo všetkých lietadlách správne.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies