BRATISLAVA/VIEDEŇ - Bratislava chce podporiť domáci turizmus, preto do rakúskej metropoly umiestnila informačné centrum, kde ponúka informácie o tom, čo všetko u nás možno vidieť.
Prečo sa Bratislava rozhodla práve pre hlavné mesto Rakúska? Štatistiky totiž ukazujú, že práve Rakúšania sú tretí najčastejší návštevníci Slovenska. Preto chcú potenciálnych turistov ešte podporiť a realizujú to pomocou informačného centra Gate to Bratislava. Otvorili ho včera v centre Viedne.
"Viedeň je dvojmiliónová metropola. Podľa štatistík vyše dvoch tretín obyvateľov ešte ani raz nenavštívilo Bratislavu. Takže tu máme obrovský potenciál. Vidím tiež potenciál Bratislavského kraja a viem, že je nenaplnený. Týchto 25 štvorcových metrov v srdci Viedne určite bude pomáhať propagácii," povedal predseda BSK Juraj Droba.
V infocentre budú pracovať špeciálne vyškolené zamestnankyne, ktoré záujemcom poskytnú množstvo informácií a Bratislavu budú „proaktívne predávať“. Čím viac turistov sa im podarí na návštevu Slovenska nalákať, tým lepšie. Nemusí pritom nutne ísť o niekoľkodňové pobyty, vzhľadom na vzájomnú blízkosť Bratislavy a Viedne môže ísť hoci aj len o popoludnie spojené s príjemným posedením na káve.
Konateľ Viedenskej spoločnosti pre prevádzku a rozvoj krajov v Podunajskej oblasti, Ronald Schrems, si myslí, že Bratislava má potenciál byť pre Rakúšanov zaujímavá, a to nielen kvôli svojmu „rozkošnému“ historickému centru a bohatej malokarpatskej vínnej kultúre, ale aj preto, že na rozdiel od Viedne leží priamo na Dunaji.
Otvorenie novej informačnej kancelárie súvisí so sprevádzkovaním novej lode Twin City Liner, ktorá prepraví z Bratislavy do Viedne, tak trochu netradične, 250 pasažierov naraz.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies