Najväčšia spravodajská agentúra v Spojenom kráľovstve, hľadá nových zamestnancov. Dokážete vyriešiť hádanku, ktorú zverejnili na stránke LinkedIn?
Government Communications Headquarters (GCHQ), najväčšia spravodajská agentúra v Spojenom kráľovstve, hľadá nových zamestnancov a zverejnila novú vizuálnu hádanku, ktorá má otestovať schopnosti všetkých záujemcov o túto pracovnú pozíciu. Hádanka, ktorá je určená "tým, ktorí myslia a vidia svet inak", bola zverejnená ako súčasť náborovej kampane v čase, keď agentúra spúšťa novú stránku na profesionálnej sieti LinkedIn.
Hlavolam, ktorý vznikol v spolupráci s umelcom Justinom Eagletonom, "je určený tým, ktorí myslia a vidia svet inak a ktorí môžu priniesť nový pohľad na riešenie problémov," uviedla agentúra. "Hlavolamy sú základom našej životne dôležitej práce," uvádza sa vo vyhlásení. "Tieto zručnosti predstavujú naše historické korene v kryptografii a šifrovaní a sú naďalej dôležité pre naše moderné poslanie udržiavať krajinu v bezpečí."
Hádanka sa zakladá na obrázku, na ktorom je 13 záchytných bodov písmen, ktoré vyjadrujú isté posolstvo, na ktoré musia záujemcovia o danú pozíciu prísť.
Agentúra, ktorá v súčasnosti sídli v meste Cheltenham, je pravdepodobne najznámejšia vďaka svojim operáciám počas druhej svetovej vojny, keď sa presťahovala do Bletchley Parku, 50 míľ severozápadne od Londýna.
Medzi jej zamestnancami bol aj Alan Turing, ktorý slávne dešifroval zakódované nemecké správy odoslané pomocou šifrovacieho stroja Enigma.
Táto hádanka je súčasťou náborovej kampane agentúry, ktorá ponúka množstvo rôznych povolaní, z ktorých niektoré si nevyžadujú vysokoškolské vzdelanie. Riaditeľka GCHQ Anne Keastová-Butlerová uviedla, že agentúra potrebuje "správnu kombináciu mozgov", aby mohla riešiť výzvy zložitého sveta.
"Pre nás to znamená, že do tímu prichádzame s ľuďmi s rôznym vzdelaním, rôznymi skúsenosťami, rôznymi poznatkami, rôznymi vedomosťami a vytvárame tím, v ktorom každý z nás môže zohrať svoju úlohu. Je nám jasné, že táto rozmanitosť je pre nás kľúčová," povedala Keast-Butlerová. "Sme na ceste, aby sme oslovili a spojili sa s ľuďmi, ktorí o spolupráci s nami nikdy neuvažovali. A dnes spúšťame LinkedIn ako spôsob, ako začať prezentovať trochu viac práce, ktorú robíme, a úžasných ľudí, ktorí pracujú v GCHQ."
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies