Klienti Sociálnej poisťovne sa dopúšťajú chýb pri vypĺňaní elektronických formulárov k pandemickým nemocenským dávkam. Formulár je možné odoslať stlačením tlačidla „Potvrdiť“ len v prípade, ak je kompletne a správne vyplnený. Tieto formuláre sú vytvorené tak, aby práca s nimi bola jednoduchá a mohli ich využiť aj ľudia bez aktivovaného elektronického čipu.
Klienti Sociálnej poisťovne sa dopúšťajú chýb pri vypĺňaní elektronických formulárov k pandemickým nemocenským dávkam.
Tieto chyby bránia úspešnému odoslaniu formulára.
Formulár je možné odoslať stlačením tlačidla „Potvrdiť“ len v prípade, ak je kompletne a správne vyplnený, upozorňuje poisťovňa v tlačovej správe.
V prípade pochybenia je používateľ nformovaný o tom, že formulár nie je v poriadku.
Poisťovňa odporúča nezabudnúť začiarknuť tzv. checkbox pri uvedení čísla účtu. Ide o najčastejšiu chybu pri žiadosti.
Klient klikne na štvorček pri vete „Čestne vyhlasujem, že ak som uviedol číslo účtu inej osoby, majiteľ účtu mi dal súhlas so zasielaním dávky na tento účet.“
Táto veta sa zobrazuje po zadaní čísla účtu, na ktorý má poisťovňa dávku zaslať.
Ďalšou chybou je, že žiadateľ o dávku zadáva rodné číslo v nesprávnom tvare. "Správne ho treba zadať ako rad číslic, teda bez medzier a lomky," upozorňuje poisťovňa.
Sociálna poisťovňa pripravila pre klientov niekoľko elektronických formulárov, ktorými si môžu uplatniť nárok na pandemické nemocenské dávky.
Vďaka nim si o nemocenské dávky môžu požiadať online. Tieto formuláre sú vytvorené tak, aby práca s nimi bola jednoduchá a mohli ich využiť aj ľudia bez aktivovaného elektronického čipu.
"Využívanie elektronických formulárov je v súčasnej krízovej situácii dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Klienti takto prispievajú k rýchlejšiemu spracovaniu pandemického nemocenského i ošetrovného a Sociálna poisťovňa im dávky môže vyplatiť včas," dodáva poisťovňa.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies