Čína výrazne prispieva k boju proti klimatickým zmenám, tvrdí nemecká exekutíva

NETKY.SK • 30 Apríl 2024, 15:35 • 2 min
Čína výrazne prispieva k boju proti klimatickým zmenám, tvrdí nemecká exekutíva

FRANKFURT - Čína výrazne prispieva k boju proti klimatickým zmenám drastickým znižovaním nákladov na zelené energie, uviedol v exkluzívnom rozhovore pre agentúru Xinhua najvyšší nemecký predstaviteľ.

slovakia

left justify in out

Prostredníctvom veľkovýroby Čína v priebehu 10 rokov znížila náklady na takú nízku úroveň, že solárna energia sa teraz stala najlacnejším zdrojom energie, povedal Herbert Diess, predseda dozornej rady spoločnosti Infineon Technologies.

Diess povedal, že znížená cena je"obrovským prínosom", a že keď sa pozrieme späť o niekoľko desaťročí, bude to pravdepodobne Čína, ktorá najviac prispela k riešeniu klimatických zmien.

Letecká fotografia z dronu urobená 10. januára 2024 ukazuje veterné turbíny v okrese Liutang v autonómnej oblasti Shizhu Tujia v juhozápadnej Číne v Čchung-čchingu.
Letecká fotografia z dronu urobená 10. januára 2024 ukazuje veterné turbíny v okrese Liutang v autonómnej oblasti Shizhu Tujia v juhozápadnej Číne v Čchung-čchingu.
Zdroj: Xinhua / Huang Wei

Rovnako ako veterná a solárna energia sa očakáva, že aj nové energetické technológie budú „menej do mesiaca lacnejšie“, keďže čínski výrobcovia automobilov zintenzívnia konkurenciu na automobilovom trhu, poznamenal Diess.

Odrazil niektoré nemecké automobilky tým, že sa výslovne postavil proti opatreniam Európskej únie (EÚ), ktoré by uvalili dodatočné dovozné clá na čínske elektromobily. To je teraz "nesprávna cesta", povedal Deiss a vysvetlil, že ak sa jedna strana rozhodne zvýšiť clá, druhá strana bude nasledovať a autá budú drahšie. "V konečnom dôsledku tu európske automobilky nemôžu byť za dovozné dane, pretože by im to tiež ublížilo," dodal.

Nemecký automobilový priemysel investuje v Číne, pretože sa stala „novým klastrom pre nové energetické vozidlá,“ zdôraznil.

Čína má nielen najväčší trh s novými elektrickými vozidlami, ale aj najkonkurencieschopnejšie automobilky, výrobcov komponentov a špičkové technológie, ako je autonómne riadenie.

"Ak chcete byť dlhodobo úspešní, musíte byť v Číne teraz - a nielen kvôli výrobe. V Číne musíte robiť aj výskum a vývoj," dodal Deiss.

Táto fotografia zhotovená 24. apríla 2024 zobrazuje montážnu linku nového energetického vozidla (NEV) spoločnosti BYD, popredného čínskeho výrobcu NEV, v závode BYD v Zhengzhou, provincia Henan v strednej Číne.
Táto fotografia zhotovená 24. apríla 2024 zobrazuje montážnu linku nového energetického vozidla (NEV) spoločnosti BYD, popredného čínskeho výrobcu NEV, v závode BYD v Zhengzhou, provincia Henan v strednej Číne.
Zdroj: Xinhua / Li Jianan

Medzitým by sa čínski výrobcovia automobilov, ktorí chcú vyhrať trh EÚ, mali „stať lokálnymi hráčmi, porozumieť miestnym zákazníkom, urobiť si plán na desať-dve roky a nečakať, že za pol roka môžete vyhrať hru,“ povedal Deiss.


Zdroj: Xinhua, Foto: Xinhua / Yang Shiyao (na ilustračnej titulnej foto je solárna elektráreň v meste Tangshan v provincii Che-pej na severe Číny)

twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Marek Nemček

Mám cez 29 rokov a študoval som žurnalistiku na UKF v Nitre. Pre Netky pracujem od apríla 2023, a snažím sa prinášať aktuality z domáceho i zahraničného spravodajstva. Medzi moje najväčšie vášne a záľuby patrí hudba, obzvlášť tá z 90. rokov, keďže som typické '90s baby'. Knihy nečítam, radšej uprednostňujem filmy, a to taktiež staršie, žiadne nové blockbustery. Popri aktualitách z domova/zahraničia taktiež rád 'rýpem' do noviniek z vedy a techniky či histórie, takže aj v týchto témach som celkom doma.

Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies