FRANKFURT - Čína výrazne prispieva k boju proti klimatickým zmenám drastickým znižovaním nákladov na zelené energie, uviedol v exkluzívnom rozhovore pre agentúru Xinhua najvyšší nemecký predstaviteľ.
Prostredníctvom veľkovýroby Čína v priebehu 10 rokov znížila náklady na takú nízku úroveň, že solárna energia sa teraz stala najlacnejším zdrojom energie, povedal Herbert Diess, predseda dozornej rady spoločnosti Infineon Technologies.
Diess povedal, že znížená cena je"obrovským prínosom", a že keď sa pozrieme späť o niekoľko desaťročí, bude to pravdepodobne Čína, ktorá najviac prispela k riešeniu klimatických zmien.
Rovnako ako veterná a solárna energia sa očakáva, že aj nové energetické technológie budú „menej do mesiaca lacnejšie“, keďže čínski výrobcovia automobilov zintenzívnia konkurenciu na automobilovom trhu, poznamenal Diess.
Odrazil niektoré nemecké automobilky tým, že sa výslovne postavil proti opatreniam Európskej únie (EÚ), ktoré by uvalili dodatočné dovozné clá na čínske elektromobily. To je teraz "nesprávna cesta", povedal Deiss a vysvetlil, že ak sa jedna strana rozhodne zvýšiť clá, druhá strana bude nasledovať a autá budú drahšie. "V konečnom dôsledku tu európske automobilky nemôžu byť za dovozné dane, pretože by im to tiež ublížilo," dodal.
Nemecký automobilový priemysel investuje v Číne, pretože sa stala „novým klastrom pre nové energetické vozidlá,“ zdôraznil.
Čína má nielen najväčší trh s novými elektrickými vozidlami, ale aj najkonkurencieschopnejšie automobilky, výrobcov komponentov a špičkové technológie, ako je autonómne riadenie.
"Ak chcete byť dlhodobo úspešní, musíte byť v Číne teraz - a nielen kvôli výrobe. V Číne musíte robiť aj výskum a vývoj," dodal Deiss.
Medzitým by sa čínski výrobcovia automobilov, ktorí chcú vyhrať trh EÚ, mali „stať lokálnymi hráčmi, porozumieť miestnym zákazníkom, urobiť si plán na desať-dve roky a nečakať, že za pol roka môžete vyhrať hru,“ povedal Deiss.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies