BRATISLAVA - Bratislavčania, ktorí musia podať daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti, si svoju povinnosť do konca januára môžu splniť počas rozšírených stránkových hodín. Oddelenie miestnych daní a poplatkov na Blagoevovej ulici 9 v Petržalke okrem bežných úradných hodín v pondelok a v stredu od 08.00 do 17.00 h prijíma daňové priznania počas tohto týždňa i v štandardne nestránkových dňoch – v utorok od 08.00 do 16.00 h a vo štvrtok od 08.00 h do 18.00 h.
Priznanie k dani z nehnuteľnosti je možné podať nielen osobne, ale aj klasickou i elektronickou poštou. K elektronickému podaniu je potrebné mať elektronický občiansky preukaz a službu je možné vybaviť na portáli www.esluzbyba.sk. V prípade, že sa daňovník rozhodne podať daňové priznanie osobne, odporúča sa vziať si so sebou výpis z katasterportálu, aby mal daňovník so sebou všetky údaje, ktoré bude vypĺňať. Ak daňovník podáva priznanie k dani z nehnuteľnosti poštou, je dobré uviesť email alebo telefonický kontakt, na ktorom bude zastihnuteľný v prípade potreby.
"Do konca januára majú povinnosť podať daňové priznanie všetci občania, ktorí kúpili, predali, darovali, dostali do daru nehnuteľnosť, alebo tí, ktorí skolaudovali rozostavanú nehnuteľnosť."
"V prípade dedičstva sa daňové priznanie podáva do 30 dní od právoplatnosti rozhodnutia o dedičstve," pripomína hovorkyňa Bratislavy Zuzana Onufer.
Všetky informácie a aj formuláre a tlačivá si môžu daňovníci pozrieť a stiahnuť z webovej stránky hlavného mesta www.bratislava.sk v sekcii dane alebo na www.esluzbyba.sk.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies