BRUSEL - Európska únia vyzvala v utorok reklamné spoločnosti a americké internetové giganty, aby zintenzívnili boj proti dezinformačným kampaniam, z ktorých šírenia je podozrievané aj Rusko. Výkonný orgán EÚ - Európska komisia - vydal toto vyhlásenie pred nadchádzajúcimi voľbami do Európskeho parlamentu, ktoré sa majú konať v máji. Píše o tom agentúra AFP.
Spoločnosti Google, Facebook, Twitter, Mozilla a obchodné združenia už podľa Európskej komisie určitý posun uskutočnili tým, že odstraňujú účty falošných a počítačovo generovaných užívateľov a preverujú podozrivé stránky. Pred májom, keď sa v EÚ bude rozhodovať o zložení nového europarlamentu, však treba ísť ešte ďalej a pracovať rýchlejšie, zdôraznil eurokomisár pre bezpečnostnú úniu Julian King.
EK v súvislosti s nadchádzajúcimi eurovoľbami, ktoré musia vo všetkých členských krajinách prebehnúť v termíne 23.-26. mája, spustila ešte v decembri akčný plán proti dezinformáciám na internete. Zároveň vyzvala členské štáty EÚ a veľké technologické spoločnosti, aby sa zmobilizovali v boji proti falošným správam.
Exekutíva EÚ v tejto súvislosti oznámila zriadenie "systému včasného varovania", ktorý by mal v reálnom čase umožniť výmenu informácií medzi európskymi inštitúciami a členskými štátmi Únie ohľadom akýchkoľvek dezinformačných kampaní pred európskymi voľbami.
Podľa decembrového vyhlásenia EK veľké technologické spoločnosti, ako sú Facebook, Twitter, Google či Mozilla, ktoré vlani septembri prijali konkrétne záväzky v rámci kódexu správania, budú mať povinnosť každý mesiac informovať o svojich aktivitách v boji proti dezinformáciám v on-line prostredí.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies