Futbalové Euro prinieslo trojciferný nárast tržieb v nemeckých reštauráciách. Rekordérom sa stal Dortmund

NETKY.SK • 20 Júl 2024, 18:25 • 2 min
Futbalové Euro prinieslo trojciferný nárast tržieb v nemeckých reštauráciách. Rekordérom sa stal Dortmund

DORTMUND - Takmer trojnásobný medziročný nárast tržieb v pohostinstve priniesli majstrovstvá Európy vo futbale nemeckým usporiadateľským mestám. Vôbec najväčší medziročný nárast tržieb, a to o 283 percent, zaznamenal Dortmund v deň stretnutia Francúzska s Poľskom. Do prvej desiatky najlepších sa dostal aj zápas českej reprezentácie proti Portugalsku. Vyplýva to z najnovšej štúdie Mastercard SpendingPulse, ktorá sleduje všetky platby za nákupy v kamenných a internetových obchodoch.

slovakia

left justify in out

Príliv futbalových fanúšikov zo všetkých častí Európy počas základnej časti šampionátu medzi 14. a 25. júnom viedol k medziročnému veľmi významnému navýšeniu tržieb vo všetkých usporiadateľských mestách. Zaujímavé však bolo, že sa toto navýšenie netýkalo len najväčších usporiadateľov, ako sú Berlín, Hamburg alebo Mníchov. Zo štyroch zápasov základnej časti najviac ťažil spomínaný Dortmund.

Trojciferné navýšenie tržieb v porovnaní s predchádzajúcim rokom dosiahli aj Düsseldorf (17. júna), Kolín nad Rýnom (25. júna) a Stuttgart (23. júna). Výrazný rast sa nevyhol ani menším mestám, ako sú napríklad Lipsko či Gelsenkirchen, keď ich reštaurácie dosiahli dvojciferné medziročné zvýšenie tržieb. Tieto výsledky potvrdzujú široký prínos organizovania zápasov šampionátu pre jednotlivé regióny usporiadateľskej krajiny. K miernemu medziročnému poklesu tržieb reštaurácií došlo počas dvoch hracích dní iba v Hamburgu.

Na námestí, v reštaurácii alebo v bare: ľudia si sledovanie zápasov najviac užívajú spoločne

Vo všetkých usporiadateľských mestách boli návštevníkom, ktorí sa nedostali priamo na štadióny, k dispozícii fanzóny. Pred veľkoformátovými obrazovkami tak mohli fanúšikovia vo veľkom počte prežívať zápasy spoločne. Štúdia spoločnosti Mastercard zameraná na zážitkovú ekonomiku ukazuje, ako je tento aspekt dôležitý: takmer šesť z desiatich (56 percent) európskych priaznivcov futbalu, ktorí v posledných niekoľkých rokoch sledovali futbalový zápas naživo, sa pri sledovaní živého zápasu cítia najšťastnejšie. Každý druhý (51 percent) respondent štúdie bol presvedčený, že sledovanie futbalu spolu s ďalšími fanúšikmi ľudí zbližuje a prehlbuje vzťahy s priateľmi a rodinou.

„Príležitosti, ako je práve európsky šampionát vo futbale, ukazujú, ako dôležité sú pre fanúšikov spoločné zážitky. Jednotlivé miesta konania zápasov priťahujú veľké počty návštevníkov a tí zase podporujú miestne hospodárstvo zvýšenými útratami za gastronomické služby, služby cestovného ruchu a za zábavu. Mestá ako Dortmund, Düsseldorf, Kolín nad Rýnom či Stuttgart pravdivosť tohto tvrdenia jednoznačne potvrdili trojciferným nárastom tržieb reštaurácií. Ukazujú tak, ako môžu podobné udalosti pôsobiť ako dlhodobo pozitívne ekonomické stimuly, ktoré ďaleko presahujú čisto športovú stránku,“ hovorí Natalia Lechmanova, hlavná ekonómka Mastercard Economics Institute.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Marek Nemček
Zdroj: Mastercard SpendingPulse, Foto: The Morning Advertiser / Getty Images (ilustračné foto)
Netky
Jeseň príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies