WASHINGTON - Najnovšia správa agentúry Orb Media Inc. spolu s jej dátovými analýzami prinášajú informácie o zvyšujúcom sa počte krajín napadnutých terorizmom, stále väčšej miere akceptácie terorizmu zo strany občanov, a napriek tomu nemáme dostatok vedomostí a poznatkov o tom, ako predísť zatiahnutiu jednotlivcov do teroristických skupín.
Od roku 2001 boli do boja proti terorizmu investované miliardy dolárov, ale stále vieme len veľmi málo o tom, prečo sa rady teroristov rozširujú. Výskumy nám dnes poukazujú na to, že vzťahy jednotlivcov a sociálne kruhy môžu zohrávať hlavnú úlohu v tom, či sa ľudia priklonia na stranu násilia alebo sa vtiahnuť nenechajú.
Počet programov na porozumenie "ceste k terorizmu" je obmedzený, ich financovanie nie je rozsiahle a do veľkej miery lokalizované. Agentúra Orb Media preskúmala programy v Nemecku a v Indonézii, aby pochopila, čo "v reáli" niektoré organizácie robia.
Na základe údajov a definícií programu START na Univerzite v Marylande zistili odborníci z agentúry Orb Media, že miera akceptácie útokov proti civilistom sa celosvetovo zvýšila.
Zatiaľ čo počet teroristov zostáva veľmi malý, ich politický, psychologický a hospodársky účinok je veľmi veľký. Podiel globálneho obyvateľstva, ktorý je veľmi znepokojený terorizmom, zostal vysoký od teroristických útokov z 11. septembra v USA, pričom v priebehu ostatných piatich rokov sa udržiava na úrovni 65 až 85%.
Trillions of dollars have been spent on counterterrorism efforts since 2001, but we still know very little about why people become #terrorists.
— Orb Media (@OrbTweet) November 27, 2018
What more can be done to prevent #terrorism?
Check out our latest story: #FightingBlind.
Orb Media je hrdým partnerom členov siete Orb Media Network (OMN), skupiny globálnych médií nastoľujúcich dôležité témy a spolupracujúcich na súčasnom publikovaní článkov v záujme vyvolať celosvetový záujem o zásadné problémy týkajúce sa vlády, priemyslu, výskumu, občianskej spoločnosti a verejných otázok. Medzi členov OMN patrí: CBC (Kanada), Channels (Nigéria), Dhaka Tribune (Bangladéš), Folha de Sao Paolo (Brazília), SVT (Švédsko), Tempo Media Group (Indonézia), The Hindu (India), Die Zeit (Nemecko), BBC (Veľká Británia), Cadena SER-Prisa (Španielsko), YLE (Fínsko), El Comercio (Peru), El País (Uruguaj), Mail & Guardian (Južná Afrika), El Tiempo (Kolumbia), La Nación (Argentína), eNCA (Južná Afrika), South China Morning Post (Čína), Louisville Public Media (Spojené štáty).
O spoločnosti Orb Media
Orb Media je nezisková novinárska organizácia informujúca o otázkach, ktoré sú dôležité pre miliardy ľudí po celom svete. Spojením pôvodného výskumu, analýzy údajov, spravodajstva z terénu a zapojenia verejnosti nastoľuje Orb Media vo svojich článkoch nové témy týkajúce sa výziev našej planéty. orbmedia.org/fightingblind.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies