Electronic Arts (EA) ruší pripravovanú hru Star Wars a celosvetovo prepustí 5 % svojich zamestnancov – približne 670 ľudí.
Hra, ktorá bola na začiatku vývoja, by bola strieľačkou z pohľadu prvej osoby zasadenou do vesmíru Star Wars. Firma uviedla, že „zefektívnenie“ „prinesie fanúšikom hlbšie a prepojenejšie zážitky“. Je to najnovší príklad znižovania počtu pracovných miest v hernom priemysle.
„Vzhľadom na to, že je mimoriadne ťažké získať financie na založenie nového herného štúdia a každý mesiac prepúšťajú tisíce ľudí, pri videohrách existuje značné riziko, že stratia špičkové talenty mimo odvetvia a budú ovplyvnené na roky,“ povedal Rich Barham, bývalý výkonný riaditeľ herného štúdia Blizzard.
Spoločnosť EA v decembri 2023 oznámila, že prepustí zamestnancov britského vývojára Codemasters, ktorý je známy závodnými hrami F1 23 a EA Sports WRC.
Šéf Andrew Wilson v liste zamestnancom uviedol, že spoločnosť začala kontaktovať dotknutých zamestnancov, pričom prepúšťanie by sa malo ukončiť do leta.
Vysvetlil tiež rozhodnutie vyvinúť menej nových titulov. "Rovnako ukončujeme hry a odkláňame sa od vývoja budúcich licencovaných IP, o ktorých neveríme, že budú úspešné v našom meniacom sa odvetví," napísal.
„Toto väčšie zameranie nám umožňuje podporovať kreativitu, urýchliť inovácie a zdvojnásobiť naše najväčšie príležitosti – vrátane našej vlastnenej IP, športu a rozsiahlych online komunít – poskytnúť zábavnú zábavu, ktorú chcú hráči dnes aj zajtra,“ dodal Wilson.
V následnom e-maile pre zamestnancov šéfka zábavy EA Laura Mieleová uviedla, že to znamená zrušenie pripravovaného titulu Star Wars, na ktorom pracuje dcérska spoločnosť Respawn Entertainment. Bol zodpovedný za Star Wars Jedi: Survivor, ktorý mal podľa Metacritic "všeobecne priaznivé" recenzie. „Ako sme sa pozreli na portfólio Respawn za posledných pár mesiacov, je jasné, že hry, z ktorých sú naši hráči najviac nadšení, sú bohatá knižnica vlastnených značiek Jedi a Respawn,“ povedala Mieleová.
"Vždy je ťažké odísť od projektu a toto rozhodnutie nie je odrazom talentu tímu, húževnatosti alebo vášne, ktorú majú pre hru," dodala Mieleová.
Toto je posledné kolo škrtov, ktoré postihlo herný priemysel, ktorý v januári ukázal, že Microsoft odhalil plány na prepustenie 1 900 ľudí vo svojej hernej divízii, vrátane niektorých v nedávno získanej spoločnosti Activision-Blizzard. A prichádza len dva dni po tom, čo spoločnosť Sony oznámila plány prepustiť 900 zamestnancov, ako aj zatvoriť svoje známe londýnske štúdio.
„Vplyv hromadného prepúšťania hlboko rezonuje v hernej komunite, najmä v prípade talentovaných jednotlivcov, ktorých sa to týka,“ povedala Sarah Stevensová, vedúca e-volveHR spoločnosti pre ľudské zdroje v oblasti hier. "Predovšetkým ľudskosť a láskavosť sú najdôležitejšie zložky pre tých, ktorí sa plavia v týchto rozbúrených vodách," dodala Stevensová.
Karol Severin, hlavný analytik spoločnosti Midia Research, uviedol, že posledné škrty ukázali, ako sa konkurencia v hernom priemysle zintenzívňuje. „To neznamená, že toto odvetvie je v problémoch, len vstupuje do novej, vyspelejšej kapitoly svojho života – do kapitoly, v ktorej sú efektívnosť, ziskovosť a konkurenčné schopnosti názvom hry," povedal Severin. „Herný priemysel má stále hodnotu 223 miliárd dolárov (176 miliárd libier) a do roku 2030 porastie približne o ďalších 78 miliárd dolárov. Pre kontext je to viac ako súčasná veľkosť celého globálneho hudobného priemyslu," dodal Severin.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies