BRATISLAVA - Investori J&T Real Estate a HB Reavis stiahli svoju žiadosť o udelenie štatútu významnej investície v Bratislave. Nebude teda o tom rokovať ani vláda. Informoval o tom dnes podpredseda vlády Peter Pellegrini. Investori o tom Pellegriniho informovali na dnešnom stretnutí aj s primátorom hlavného mesta Bratislavy Ivom Nesrovnalom.
„Do budúcna budeme potrebovať zmeniť zákon o významných investíciách. Preto navrhnem vláde, aby sme vedeli reagovať aj na takúto novú formu investícií,“ spomenul na brífingu Pellegrini s tým, že sa mu nepáči, ako niektorí mestskí poslanci vyjadrili svoj názor na investície v Bratislave. Ako dodal, svoj názor bez argumentov investorov prezentovali mestskí poslanci Ján Budaj, Gábor Grendel a Ondrej Dostál. Ako ďalej spomenul, verí, že poslanci predstavia svoj návrh, ako by sa hlavné mesto SR Bratislava malo rozvíjať. Podľa neho je to prehra pre tých, ktorí majú robiť na rozvoji mesta. Mestskí poslanci a zároveň poslanci NR SR sa k téme vyjadria na dnešnej tlačovej konferencii v NR SR.
Investičné projekty podľa podpredsedu vlády treba posudzovať podľa toho, či sú prospešné pre ľudí v tejto krajine. Poznamenal tiež, že na to sú údaje, dáta, fakty a nie emócie. Tlak verejnosti bol tak populistický a pripisuje ho aj komunálnym voľbám, ktoré boli v novembri i tým, ktoré budú budúci rok.
Spoločnosť HB Reavis vo svojom dnešnom stanovisku uvádza, že dôvodom stiahnutia žiadosti je snaha o ďalšie spracovanie detailov v spolupráci s hlavným mestom Bratislava i vládou SR. Stiahnutie žiadosti však podľa spoločnosti neznamená, že by sa zastavila príprava už rozbehnutých projektov. „Výstavba novej autobusovej stanice pôjde podľa plánu, bez zdržania. Tak ako doposiaľ budeme pripravovať ďalšie projekty plne v súlade s legislatívou. Je však zrejmé, že vzhľadom na dĺžku stavebných a povoľovacích konaní bude ich realizácia trvať výrazne dlhší čas,“ uviedol výkonný riaditeľ HB Reavis pre Slovensko Adrián Rác.
Spoločnosť J&T REAL ESTATE uvádza, že aj napriek stiahnutiu žiadosti o významnú investíciu prísľub o vybudovaní električky platí. Ako informovali agentúru SITA, žiadosť stiahli na základe priebehu vnímania žiadosti o udelenie štatútu významnej investície a z dôvodu komplikovanosti procesov, ktoré sprevádzali žiadosť o projekt Spojená Bratislava. „Aj napriek stiahnutiu našej žiadosti sme presvedčení, že uskutočnenie zámeru Spojená Bratislava je v záujme mesta aj jeho obyvateľov, a teda aj vo verejnom záujme,“ pripomenul Peter Korbačka z J&T REAL ESTATE. „Naše plány sa nemenia, stále chceme do Bratislavy priniesť kvalitné projekty a verejné priestory na oboch stranách Dunaja, prepojené kvalitnou dopravou. Ak nám hlavné mesto prejaví podporu a poskytne súčinnosť, budeme pokračovať aj v budovaní nových električkových tratí s ich potenciálnym rozvojom do mestských častí, kde v súčasnosti chýbajú,“ uzatvára.
V rámci projektu Spojená Bratislava chce spoločnosť J&T Real Estate na vlastné náklady, čo je 60 miliónov eur, vybudovať električkové trate v celkovej dĺžke 4,2 kilometra. Okrem električky sú súčasťou projektu aj polyfunkčný komplex nákupného centra na staromestskom brehu Dunaja na Pribinovej ulici i vybudovanie štvrte Nové Lido na petržalskej strane Dunaja. Súčasťou projektu majú byť aj byty a kancelárske priestory, rozvoj mestských nábreží so zeleňou i plochami pre šport. Spoločnosť tvrdí, že všetky projekty dosahujú parametre významnej investície.
Spoločnosť HB Reavis žiada štát o vydanie osvedčenia o významnej investícii pre projekty v Bratislave. Medzi investície patria projekty v zóne Nivy i v Petržalke, nová autobusová stanica i plánovaná lanovka cez Dunaj. Celková investícia je približne jedna miliarda eur. Výhodou štatútu môže byť rýchlejšia administratíva pri budovaní týchto projektov. Spoločnosť vo svojom stanovisku uvádza, že v prípade, že nebude žiadosť o významnú investíciu schválená, Bratislava, ale najmä Petržalka, príde o rozsiahle rozvojové projekty, investície, nové pracovné pozície a posilnenú infraštruktúru. „Zo strany HB Reavis ide o súkromnú investíciu vo výške viac ako 60 miliónov eur do verejnej infraštruktúry,“ pripomína HB Reavis.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies