FUJIKAWAGUCHIKO - Zdroje sociálnych médií s estetickými snímkami hory Fudži budú čoskoro vyzerať úplne inak, keďže japonské úrady sa uchýlili k drastickému opatreniu kvôli zle sa správajúcim turistom.
Lokalita v meste Fujikawaguchiko, pred obchodom so zmiešaným tovarom Lawson, čo sa stalo mimoriadne obľúbeným fotografickým programom na vytvorenie konkrétneho záberu hory Fuji za ním. Hoci najvyššiu horu Japonska je možné zobraziť z mnohých miest v okolí Fujikawaguchiko, tento konkrétny uhol pohľadu láka návštevníkov kvôli vzájomnému postaveniu. Zatiaľ čo v krajine je približne 14 000 obchodov Lawson, iba jeden má v pozadí posvätnú, 3 776-metrovú aktívnu sopku.
Teraz sa však tento konkrétny pohľad zmení. Prekrývacia sieť s rozmermi 2,5 metra a rozpätím 20 metrov – čo je približne dĺžka kriketového ihriska – sa začne stavať už budúci týždeň.
„Je poľutovaniahodné, že to musíme urobiť kvôli niektorým turistom, ktorí nemôžu rešpektovať pravidlá,“ povedal agentúre AFP cez médium The Guardian predstaviteľ mesta Fujikawaguchiko. Rozvášnení turisti za sebou zanechávajú odpadky a vraj ignorujú dopravné predpisy.
Návštevníci sa tiež zhromažďujú na úseku chodníka vedľa obchodu Lawson (hore na fotografii), uviedol predstaviteľ. Na Instagrame je pod hashtagom #mountfuji viac ako 679 000 príspevkov. Netrvá dlho, kým nájdete zábery z obchodu Lawson, ako aj ďalšie obrázky hory.
Vyhľadávanie oboch hashtagov #mountfuji a #lawson v tom istom zázname odhalí desiatky používateľov Instagramu, ktorí pózujú na rovnakom mieste v oblasti so záberom hora a obchodu, ktorý bude teraz obmedzený.
Presný počet takýchto príspevkov nie je k dispozícii na zobrazenie v aplikácii Instagram, ale úradníci si uvedomujú, že ľudia vynakladajú veľké úsilie, aby získali svoju vlastnú verziu snímky.„Na sociálnych sieťach sa rozšírila povesť, že toto miesto je veľmi japonské, vďaka čomu je obľúbeným miestom na fotografovanie,“ povedal predstaviteľ mesta.
Do Japonska prichádza rekordný počet zahraničných turistov a mesačný počet návštevníkov v marci prvýkrát prekročil tri milióny.
Hora Fuji je horúca "komodita" a nie je to prvýkrát, čo sa úradníci snažili kontrolovať turistov, aby ju a jej okolie chránili. Ročne priťahuje tisíce horolezcov a v roku 2023 naň vystúpilo 221 322 ľudí. Obavy o odpadky a bezpečnosť turistov však viedli k tomu, že japonské úrady zaviedli novú daň. Zoznam svetového dedičstva UNESCO bude od turistov platiť poplatky. Toto leto, počnúc 1. júlom, budú turisti, ktorí používajú najobľúbenejšiu trasu, spoplatnení 2 000 jenov za každého (10,50 GBP, 13,35 USD), aby sa uľahčilo preťaženie.
Cesta Yoshida je najobľúbenejším výstupom, pretože sa považuje za jeden z najjednoduchších, keďže pozostáva z 14,5 km dlhej trasy. Je ľahko dostupná z Tokia a má veľa zastávok po ceste, ktoré ponúkajú občerstvenie a možnosti ubytovania.
Japonská vláda prefektúry Jamanaši, ktorá dohliada na turistické aktivity, však uviedla, že na ochranu životného prostredia je potrebné vyberať mýto. Denný limit bude tiež 4 000 turistov denne a výstup nebudete môcť začať medzi 16:00 a 2:00 ráno. Dokonca sa plánuje inštalácia brány na začiatok chodníka, aby sa zabezpečilo, že každý zaplatí poplatok.
Krok na obmedzenie nadmerného turizmu okolo hory Fudži je poslednou akciou, ktorú Japonsko podniklo proti turistom po tom, čo obyvatelia kjótskej štvrte gejša začiatkom tohto roka zakázali takzvaných „paparazzi turistov“.
Japonsko je už dlho obľúbenou turistickou destináciou, no od znovuotvorenia hraníc v roku 2022 zaznamenalo rozmach cestovného ruchu.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies