BRATISLAVA - Elektronické schránky boli vytvorené v rámci Operačného programu informatizácia spoločnosti (OPIS) spolufinancovaného z fondov EÚ.
Každý dospelý slovenský občan má od 1. januára vlastnú elektronickú schránku na ústrednom portáli verejnej správy www.slovensko.sk. Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) takto sprístupnila 4,5 milióna elektronických schránok. Ich úlohou je umožniť elektronickú komunikáciu občanov a podnikateľov s verejnou správou. Informoval o tom dnes Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR.
"Už teraz môžu držitelia eID kariet využívať Elektronické služby Centrálnej ohlasovne sprístupnené Ministerstvom vnútra SR od 1. januára 2014, ktoré sú dostupné na stránke https://portal.minv.sk v záložke Životné situácie," uviedol tlačový odbor. Takzvaná eID karta je elektronický občiansky preukaz, vydaný po 1. decembri 2013, ktorý musí mať zároveň aktivovanú Online eID funkciu. Prihlasovanie sa do elektronických schránok je podľa zákona o e-Governmente možné iba prostredníctvom takejto eID karty.
Elektronické schránky boli vytvorené v rámci Operačného programu informatizácia spoločnosti (OPIS) spolufinancovaného z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a sú dostupné na stránkehttps://schranka1.slovensko.sk. V prípade problémov s elektronickými službami ústredného portálu verejnej správy alebo službami elektronickej schránky sa občania môžu obrátiť na Ústredné kontaktné centrum a to buď telefonicky na číslo + 421235803083 alebo prostredníctvom elektronického formulára. Operátori kontaktného centra sú k dispozícií počas pracovných dní od 8.00 do 18.00 hod. Mimo týchto časov a v dňoch pracovného pokoja im môžu občania nechať odkaz a operátori neskôr zavolajú naspäť.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies