KRIVÁŇ - Výstavba najdlhšej slovenskej estakády sa buduje za pomoci troch technológií výstavby, a to pomocou výsuvnej skruže, pomocou technológie letmej betonáže a pomocou technológie vysúvania mosta.
Práce na celom úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň - Mýtna napredujú v plnom prúde. Plynule prebiehajú aj práce na betonáži a výsuve posledných častí estakády. Najdlhšia slovenská estakáda, ktorá bude dominantou stavby, bude merať 4 374 metrov, informoval o tom Národná diaľničná spoločnosť (NDS).
"Do konca roka predpokladáme prepojenie celého objektu estakády. Celý úsek rýchlostnej cesty R2 bude mať dĺžku viac ako 9 km," dodali diaľničiari.
Na hlavnej trase sa realizujú násypy a odkopy, zahájili sa tiež práce na budovaní cestnej kanalizácie. Práce pokračujú aj na mostných objektoch, kde sa realizujú prechodové oblasti a rímsy. Na častiach mostov, ktoré sú už plne vysunuté, sa realizujú práce na nosnej konštrukcii.
Vykonáva sa brúsenie mostovky, ukladá sa izolácia a aplikuje sa ochrana izolácie liatym asfaltom, takisto prebieha montáž ríms či zábradlí.
Výstavba najdlhšej slovenskej estakády sa buduje za pomoci troch technológií výstavby, a to pomocou výsuvnej skruže, pomocou technológie letmej betonáže a pomocou technológie vysúvania mosta.
Začiatok úseku R2 Kriváň – Mýtna nadväzuje na úsek R2 Pstruša – Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce. R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria.
Motoristi po dostavbe získajú bezpečné diaľničné spojenie z Bratislavy až po Lučenec. Moderná štvorprúdovka odľahčí okolité obce i cestu prvej triedy od tranzitnej dopravy.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies