BRATISLAVA – Nie je to žiadny vtip. Automobilka preslávená výrobou luxusných limuzín sa rozhodla vyrobiť auto, ktoré síce patrí medzi minivany, avšak v interiéri je to presne o tom, čo by ste od značky akou je Lexus očakávali.
Minivany sa vo všeobecnosti častokrát javia ako nevkusné a neatraktívne autá. Jednoducho sú využívané takým typom ľudí, ktorí sú skôr praktickí. preto je auto takéhoto typu ideálne na prepravu detí do škôlky či ako pomocník pri nákupoch v potravinách. Pred svojimi kamarátmi by ste sa ale určite nechválili novým minivanom. No v prípade toho od Lexusu by ste možno zmenili názor.
Japonská automobilka patriaca pod koncern Toyota však vdýchla do kategórie minivan nový život. Pri prvom pohľade sa nový model LM miestami podobá na Toyotu Alphard. No nie je tomu celkom tak. Lexus sa napríklad bude vyrábať aj s volantom na ľavej strane, teda sa na ňom bude dať jazdiť aj mimo Japonska. Alphard touto možnosťou nedisponuje. Ďalšou odlišnosťou by mohla byť predná mriežka, ktorá je na novom Lexuse riešná trochu inak ako v prípade spomínanej Alphard.
Čo sa týka interiéru, to hádam ani netreba spomínať. Rozdiel vám bije ihneď do očí pokiaľ sedíte v Toyote a potom v Lexuse.
V interiéri Lexusu LM sú zaujímavo riešené sedadlá. Keďže sa jedná o minivan, tak aj kapacita pre spolujazdcov je vyššia. Sedadlá sa dajú rozmiestniť do troch radov, pričom v poslednom môžu sedieť až 3 osoby. Prvé dva rady by vedeli obsadiť 4 cestujúci. To by však nebol Lexus, keby neprišiel s niečím novým. Prvé dva rady sedadiel sú oddelené priečkou, v ktorej je zabudovaná obrazovka. Sedadlá, okrem toho že sú kožené, ponúkajú aj ležiacu polohu či dokonca masáž. Ako sami vidíte, nejedná sa o obyčajný minivan. Lexus myslel naozaj na najmenšie detaily. Pena v sedadlách má dokonca menšiu hustotu, aby sa cestujúci cítili ako doma pred televízorom.
A čo motor? Pod kapotou sa bude zrejme nachádzať 3,5 l motor V6 po vzore od modelu sedan ES. Japonci idú takisto s dobou, takže pohonny agregát bude v konečnom dôsledku kombináciou 2,5 litrového štvorvalca a elektromotora. Kedy sa dostane tento skvost na európske trhy, sa zatiaľ ešte nevie.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies