Liptov: V tuneli Čebrať sa betónuje vozovka + FOTO

NETKY.SK • 22 August 2024, 10:33 • 2 min
Liptov: V tuneli Čebrať sa betónuje vozovka + FOTO

Práce na stavbe liptovskej D1 Hubová - Ivachnová, súčasťou ktorej je aj tunel Čebrať s celkovou dĺžkou 3,6 km, napredujú. V tuneli sa betónuje vozovka a súbežne prebiehajú práce na realizácii požiarneho vodovodu, tunelových chodníkov a v oboch rúrach sa čistí drenážne odvodnenie. Celý úsek diaľnice D1 bude mať dĺžku takmer 15 km a vytvorí obchvat mesta Ružomberok.

slovakia

left justify in out

Práce sa realizujú aj na technológii v tuneli, kde prebiehajú práce na káblovaní vysokého a nízkeho napätia, dokončuje sa osvetlenie. Vetracia technológia je zrealizovaná v prepojovacích častiach tunela, v tuneli sa osadia prúdové ventilátory po dokončení betonáže vozovky.

Pokračuje sa aj s prácami na vonkajších objektoch a mostoch. Na mostoch sa realizujú izolácie, zdrsňuje sa povrch mostovky či spevňujú sa svahy pod mostami. Práce prebiehajú aj na budovaní cestného telesa a montáži protihlukových stien. 

Tunel Čebrať
Tunel Čebrať
Zdroj: NDS

Úsek je dlhý takmer 15 km a jeho súčasťou je 19 mostov a 3 križovatky. Súčasťou stavby bude aj tunel Čebrať s dĺžkou 3,6 km. Nový úsek diaľnice D1 začína mimoúrovňovou križovatkou Hubová, prostredníctvom ktorej budú oba úseky diaľnice napojené na jestvujúcu cestu I/18.

Trasa križuje rieku Váh, vedie severným svahom údolia Váhu a obcou Hrboltová, za ktorou vchádza trasa diaľnice do tunela Čebrať a pred mimoúrovňovou križovatkou Likavka vychádza z tunela.

Odtiaľ pokračuje pod hradom Likavka, severným obchvatom obcí Martinček a Lisková a opätovne križuje rieku Váh. Po viac ako pätnástich kilometroch sa nový úsek diaľnice na svojom konci plynule napojí na sprevádzkovaný úsek diaľnice D1 do Prešova. 

Tunel Čebrať
Tunel Čebrať
Zdroj: NDS

Stavba liptovskej D1 priamo nadväzuje na pripravovaný úsek D1 Turany – Hubová v smere do Martina. Národná diaľničná spoločnosť už spustila proces verejného obstarávania. Na približne 14 kilometrov dlhom úseku sa ráta s dvomi tunelmi s celkovou dĺžkou takmer 8,5 kilometra.

"Historicky najvyššia investícia Národnej diaľničnej spoločnosti je tak o významný krok bližšie k realizácii a posledný úsek D1 zabezpečí spojenie Bratislavy a Košíc plynulou diaľnicou," informovala Národná diaľničná spoločnosť.

Predpokladaná hodnota zákazky predstavuje 1, 473 miliardy eur bez DPH.


Zdroj: NDS, Foto: NDS

twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Viktória Gromová

Študentka Dubnického inštitútu, odbor učiteľstvo praktickej prípravy v ekonomických predmetoch. pre redakciu Netky píšem domácu politiku a domáce dianie. O politiku sa zaujimam od 17 rokov a aktívne sa jej venujem od 19. Rada čítam ekonomické knihy. Zaujimam sa aj o celosvetové dianie.

Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies