PARÍŽ – Konglomerát luxusnej značky LVMH, majiteľ kultového labelu Louis Vuitton, sa pripravuje na spustenie blockchainu na preukázanie pravosti svojich produktov.
Krypto platforma dostala názov AURA a mala by byť spustená ešte v máji alebo júni tohto roku. Okrem produktov značky Louis Vuitton bude sledovať aj parfémy od Christiana Diora a neskôr sa rozšíri na ďalších vyše 60 luxusných značiek konglomerátu LVMH.
LVMH už viac ako rok zamestnáva blockchain tím, ktorý úzko spolupracuje so štúdiom ConsenSys a Microsoft Azure.
AURA bola postavená na základe schválenej verzie ethereum blockchainu s názvom Quorum, ktorá je zameraná na ochranu osobných údajov a bola vyvinutá spoločnosťou JPMorgan. Ani LVMH ani jej partneri ConsenSys a Microsoft sa však k tomuto projektu nechceli vyjadrovať pred jeho spustením.
Podľa informácií z insider zdrojov bude AURA sledovať pravosť luxusného tovaru a jeho pôvod od surovín cez predaj až po trh s použitými tovarmi. Ďalšia časť platformy bude skúmať ochranu kreatívneho duševného vlastníctva, exkluzívnych ponúk a podujatí pre zákazníkov každej značky, ako aj proti podvodom s reklamami.
Konglomerát LVMH ovláda viac ako 60 luxusných značiek vrátane mnohých známych mien, ako Dior, Dom Pérignon či Hublot. Skupina vykázala v roku 2018 tržby vo výške 53 miliárd USD.
LVMH má však v úmysle ponúknuť túto službu aj iným značkám vrátane konkurencie. AURA tak nebude len nejaká aplikácia, ale mala by fungovať aj s ostatnými luxusnými značkami.
Teoreticky to všetko znie skvele, ale môže byť značne komplikované dostať na túto platformu konkurencie, obzvlášť ak ide o tak vplyvný konglomerát ako ako LVMH. Aby sa predišlo akýmkoľvek problémom, s ktorými sa stretli napríklad spoločnosti IBM a Maersk pri spoločnom blockchain projekte, LVMH sa rozhodla darovať duševné vlastníctvo projektu samostatnému subjektu, ktorý by bol vlastnený všetkými zúčastnenými značkami.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies