BRATISLAVA - Peňaženky plné bankoviek a platobných kariet sú už dávno minulosťou. Svet sa čoraz viac presúva do online prostredia, čoho sú si vedomí aj klienti digitálnej banky mBank. Banka už vydala vyše 40 000 kariet iba vo virtuálnej podobe a ich podiel stále rastie.
Klienti mBank majú o moderné platenie virtuálnymi kartami záujem, čo
potvrdzujú aj dáta. „Kým v septembri 2023 bol podiel virtuálnych kariet na novo vydávaných
kartách 38 %, v novembri 2023 to bolo už 48 %,“ opisuje Martin Podolák, riaditeľ produktovej a procesnej divízie mBank Slovensko a Česká
republika.
Platby pomocou virtuálnych kariet sú jednoduché, pohodlné a bezpečné.
A to nie je všetko. „Vydávanie virtuálnych kariet namiesto tých
plastových prispieva k obmedzeniu plastového odpadu. Darí sa nám
ale aj znižovať dopady výroby plastových kariet – prechádzame
u nich na stopercentne recyklovaný plast,“ vysvetľuje Michal
Staněk, produktový manažér platobných kariet mBank.
V októbri roku 2021 mBank predstavila eKartu – virtuálnu kartu
určenú na platby na internete. Klienti si na ňu môžu dobiť
ľubovoľnú čiastku a tou následne disponovať v internetovom
prostredí.
O necelý rok neskôr, v auguste 2022, mBank ako vôbec prvá banka na
slovenskom trhu virtualizovala celé svoje kartové portfólio. Noví, ale aj o existujúci klienti (pri strate či blokácii karty)
sa pri žiadosti o novú platobnú kartu môžu rozhodnúť, či chcú
virtuálny alebo jej plastový variant.
Na jar 2023 získali všetci klienti mBank možnosť pred expiráciou
plastovej karty zvoliť možnosť jej obnovenia bez plastu – pokiaľ
teda mali doposiaľ kartu plastovú, novú kartu môžu mať už iba
vo virtuálnej podobe. mBank tak flexibilne zareagovala na aktuálne
trendy a silnejúci tlak na využívanie jednoduchých a bezpečných
riešení s ohľadom na šetrnosť voči životnému prostrediu.
Tieto možnosti sa koncom minulého roka dokonca ešte rozšírili.
„Chceme, aby si klienti mohli kedykoľvek v priebehu životnosti svojej karty
zmeniť plastovú kartu na čisto virtuálnu. Túto možnosť už majú k dispozícii v mobilnej aplikácii
a v internetovom bankovníctve,“ hovorí Michal Staněk.
Nie sú to však iba virtuálne karty, ktoré sa tešia veľkej obľube
klientov. Aj naďalej rastie trend platenia mobilným telefónom či
hodinkami. „Na Slovensku prebieha 37% všetkých transakcií na termináli u obchodníkov už pomocou týchto
zariadení. U klientov vo veku 15 až 20 rokov je to dokonca až 63
%,“ opisuje Michal Staněk. Výrazne rastie aj počet klientov, ktorí
platia pomocou nositeľnej elektroniky, a to od šikovných aj
analógových hodiniek po športové náramky. Medziročne sa zvýšil
o 32 %.
mBank aktívne podporuje rozširovanie platieb v digitálnom prostredí. V júli 2023 ponúkla klientom ako jedna z prvých bánk na Slovensku možnosť bezkontaktných platieb pomocou legendárnych analógových hodiniek od švajčiarskej značky Swatch – službu SwatchPAY! „Aj v tomto roku máme v pláne rozširovať tieto možnosti a ponúknuť klientom ďalší moderný spôsob platenia,“ načrtol ďalšie plány mBank Martin Podolák.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies