Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal sa stotožňuje s protestom železničných nákladných dopravcov a ich požiadavkami na zvýšenie podpory tomuto sektoru. Pripomenul, že takmer pol miliardy eur pôjde na modernizáciu a rekonštrukciu železničných tratí z európskych prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti. Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal v jednoom zo svojich pravidelných rozhovorov taktiež podporil efektivizačné kroky spoločnosti ZSSK CARGO, čo je jeden z veľmi dôležitých krokov vo vzťahu k štátnemu dopravcovi
Jedným z míľnikov plánu obnovy podľa ministra bolo predstavenie jasných priorít v oblasti modernizácie a rekonštrukcie železničných tratí. „Tento míľnik sme splnili, zverejnili sme jasný investičný plán a harmonogram, ako chceme rekonštruovať trate na Slovensku. Tridsať rokov sme na to kašľali a ďalších tridsať rokov bude trvať, kým železničnú infraštruktúru dostaneme do akého-takého stavu,“ upozornil minister dopravy.
Asociácia železničných dopravcov Slovenska (AROS) v utorok zorganizovala symbolickú protestnú a hlučnú jazdu rušňov naprieč Bratislavou z Petržalky na Hlavnú stanicu. Upozornila tiež na kritickú situáciu v nákladnej železničnej doprave, dlhodobo zanedbanú infraštruktúru, nedostatočnú podporu od štátu a v otvorenom liste žiada šéfa rezortu dopravy aj iných členov vlády o zvýšenie podpory.
Dopravcovia požiadali ministra o začatie seriózneho dialógu a iniciovanie vzniku medzirezortnej pracovnej skupiny, ktorej cieľom by bola príprava koncepcie rozvoja nákladnej železničnej dopravy ako ekologického spôsobu prepravy tovarov.
Podiel cestnej a železničnej nákladnej prepravy v roku 2011 bol 76 ku 21 percent, v roku 2020 sa zvýšil na 80 k 18 percentám. Dopravcovia pošlú na vedomie list aj premiérovi, ministrom financií, hospodárstva a životného prostredia a tiež predsedovi parlamentnému hospodárskemu výboru.
Minister Doležal v jednom zo svojich pravidelných rozhovorov na sociálnych siťach ministerstva doprav tiež vyjadril podporu k efektivizačným krokom štátneho nákladnému prepravcu ZSSK CARGO. Minister dopravy ocenil naštartovanie obchodných aktivít spoločnosti a využitie potenciálu na trhu práve v tejto oblasti. Medzi zaujímavé aspekty uviedol práve aspekt úspor, teda pomer iinterných a externých zamestnancov spoločnosti. Slovenský národný dopravca v minulom roku riešil efektivizáciu činnosti spoločnosti vo Východoslovenských prekladiskách a tým spojený prechod činností pod dcérsku spoločnosť, tieto kroky boli naozaj náročné na vykonanie a ich realizáciou došlo k prechodu zamestnancov z materskej spoločnosti pod dcérsku. Je veľmi dôležité spomenút, že k týmto krokom došlo v súlade so záujmami zamestnancov a nevznikli žiadne spory. Proces je v týchto dňoch dokončený.
Prekládky vo Východoslovenských prekladiskách tak môžu prebiehať nie len rýchlejšie a efektívnejšie, ale hlavne ekologickejšie, pretože pred týmto dôležitým krokom bola vykládka tovaru realizovaná pomocou bagrov a výklopníkov, čo je pomerne starý a neefektívny spôsob prekládky sypkých materiálov.
Andrej Doležal v tejto súvislosti spomenul aj plán spoločnosti na tento rok, ktorý by mal podporiť ďalšie efektívne výsledky spločnosti ZSSK CARGO. Opravovne lokomotív by mali byť taktiež vyčlenené do samostatnej dcérskej spoločnosti Depo Services, čo je tiež efektivizačný krok, ktorý už vykonala aj väčšina spoločností na západe. Realizácia by mala priniesť benefity, ako napríklad schopnosť efektívnejšie ponúkať služby klientom.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies