Bratislava - Kríza v hutníctve a celosvetová pandémia dala štátnemu podniku doslova facku. Nové vedenie štátneho dopravcu ZSSK CARGO malo v uplynulom roku čo robiť, aby tento boj zvládlo.
Podľa najnovších informácií predsedu predstavenstva ZSSK CARGO Romana Gona to vyzerá tak, že firma sa z nepriaznivého vývoja rýchlo spamätáva. V roku 2020 aj vďaka COVID-19 prepravili rekordne malé množstvo tovaru. V prvom štvrťroku 2021 však spoločnosť oživila prepravné výkony a za prvých päť mesiacov sa štátnemu prepravcovi pod vedením Gona podarilo prepraviť dokonca o 24% tovaru viac v porovnaní s “covidovým rokom” 2020.
Počas minulého roka si štátna firma prilepšila a hlási najvyšší zisk vo svojej 15-ročnej histórii „Vzhľadom na dosiahnutý objem prepráv vo výške viac ako 31 miliónov ton očakávame, že dosiahneme zisk vo výške 6,3 milióna eur. Účtovná závierka za rok 2021 ešte nebola overená audítorom, preto ide o predbežný výsledok. Počas auditu však neočakávame významné zmeny,” uviedol pre finweb.sk Roman Gono.
Novému vedeniu sa podarilo urovnať spor z roku 2009 pre nedoplatok za nájomné v budove na Drieňovej ulici v Bratislave, kde štátna firma sídli. ZSSK CARGO účtovne rozpustila rezervu. „Dosiahnutý hospodársky výsledok vo veľkej miere ovplyvnila aj jednorazová nepeňažná transakcia – rozpustenie rezervy na súdne spory v netto výške 5,4 milióna eur, ktorá súvisí s mimosúdnym vyrovnaním dlhoročného sporu s prenajímateľom administratívneho centra v Bratislave,“ dodal Gono
Obe strany sa dohodli ma mimosúdnom urovnaní, a tak CARGO zaplatilo vlastníkovi budovy 5,5 milióna eur. Dohody sú pre verejnosť dostupné v Centrálnom registri zmlúv.
Nákladný železničný prepravca prechádza vnútorným naštartovaním firmy a v rámci Ozdravného plánu vykonáva vedenie aj ďalšie kroky, ktorých súčasťou bolo riešenie otázky efektívnosti vykládky tovaru bagrami a rýpadlami.
Štátny dopravca na východe Slovenska zrealizoval rozpracovaný projekt outsourcingu dopravnej obsluhy a prekládky, ktorý má byť po ukončení skúšobnej prevádzky v plnom rozsahu spustený od 1. marca. Spoločný podnik prijal v januári do svojho stavu osem prevádzkových zamestnancov. CARGO tak vyriešilo otázku efektivity vykládky. Prechod na novú a modernú technológiu je nielen efektívnejší, ale aj mnohonásobne lacnejší oproti zastaralému spôsobu bagrami a rýpadlami, ktorý využívalo CARGO dodnes.
Nové vedenie pod vedením Romana Gona predložilo ministerstvu dopravy tzv. Ozdravný plán a zatiaľ sa managment drží všetkých krokov, ktoré si definovalo. ZSSK CARGO si získalo podporu Ministerstva dopravy a výstavby SR.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies