BRATISLAVA - Záujem o Slovensko aj po skončení letnej turistickej sezóny pokračuje. V septembri na Slovensku dovolenkovalo celkovo 484 229 turistov, čo oproti minulému roku predstavuje nárast o 18,3 %. Ak sa záujem turistov udrží do konca roka, Slovensko by mohlo v roku 2016 prekonať hranicu piatich miliónov návštevníkov. Informovala o tom Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR).
Zo štatistík agentúry vyplýva, že za prvých deväť mesiacov tohto roka si dovolenku na Slovensku vybralo spolu 3,9 milióna návštevníkov, čo je o 18,4 % viac ako v roku 2015. Počet prenocovaní dosiahol 11,3 milióna a v porovnaní s minulým rokom ide o nárast 16,6 %. Turisti u nás strávili v priemere 2,9 noci.
"Rast návštevnosti Slovenska je odrazom systematickej a kvalitnej spolupráce subjektov cestovného ruchu, oblastných a krajských organizácií cestovného ruchu a SACR v oblasti propagačných a marketingových aktivít," uviedol generálny riaditeľ SACR Marián Bujna. K tomu treba podľa neho pripočítať nové letecké spojenia a zvyšovanie kvality služieb v cestovnom ruchu.
Dovolenku na Slovensku si od januára do septembra zvolilo 2,3 milióna domácich návštevníkov, čo je o 18 % viac ako v roku 2015. Z regiónov bol najobľúbenejší Žilinský kraj (22,1 %), nasledoval Prešovský (19,8 %) a Bratislavský kraj (15,6 %). Najdlhšie sa slovenskí turisti zdržali v Trenčianskom kraji, a to v priemere 4,3 noci, ďalej v Trnavskom kraji 3,5 noci a Prešovskom kraji 3,3.
Zahraničných návštevníkov prišlo podľa SACR v sledovanom období 1,6 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 18,9 %. Najviac ich lákal Bratislavský kraj s dominantnou návštevnosťou 42,2 %. Nasledoval Žilinský kraj s návštevnosťou 16,8 % a Prešovský kraj s návštevnosťou 14,3 %. V priemere najdlhší pobyt strávili zahraniční hostia v Trnavskom kraji (4,4 noci), Trenčianskom (3,2 noci) a Prešovskom kraji (3,2 noci). Za prvé tri kvartály tohto roka prišlo na Slovensko najviac návštevníkov z Českej republiky, Poľska, Nemecka, Maďarska a Rakúska.
Záujem o Slovensko v nastávajúcich mesiacoch roka SACR podporí zimnou kampaňou, ktorá je zameraná na domáci aj zahraničný trh, prostredníctvom televíznej, printovej aj on-line reklamy, informoval Bujna.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies