Spoločnosť NIO uviedla na trh model NIO ET7. Ide o inteligentný a elektrický sedan s autonómnym riadením.
ET7 obsahuje najnovšiu technológiu NAD (NIO Autonomous Driving). NAD prináša bezpečnejší a uvoľnenejší zážitok z autonómnej jazdy z bodu A do bodu B, postupne pokrýva prípady použitia od rýchlostných ciest, mesta, parkovania až po výmenu batérií.
NIO vybudovalo NAD autonómne riadenie vrátane algoritmu vnímania, lokalizácie, stratégie riadenia a platformu softvéru. NIO Aquila Super Sensing obsahuje 33 vysokovýkonných snímacích jednotiek, vrátane 11 (8-megapixelových) kamier s vysokým rozlíšením, 1 LiDAR s ultradlhým dosahom s vysokým rozlíšením, 5-milimetrové vlnové radary, 12 ultrazvukových senzorov, 2 vysoko presné polohovacie jednotky, V2X a ADMS. Aquila dokáže generovať 8-gigabajtové dáta za sekundu. NIO Adam obsahuje 4x NVIDIA DRIVE Orin SoC s celkovým výpočtovým výkonom 1 016 TOPS.
Interiér ET7 je ďalšou interpretáciou sofistikovaného a útulného mobilného obytného priestoru. Bezrámové okná a dvere s jemným zatváraním sú štandardom pre ľahké nastupovanie a vystupovanie. ET7 je vybavený materiálom obnoviteľného ratanu Karuun® pre zelený a prírodný zážitok. Štandardné predné a zadné vyhrievané, ventilované sedadlá s masážnou funkciou ponúkajú upokojujúci a pohodlný zážitok pre každého cestujúceho.
Druhá generácia digitálneho kokpitu NIO na modeli ET7 vylepšila svoju mobilnú konektivitu a komunikačné možnosti v aute, ktoré poskytuje Qualcomm® Snapdragon™ Automotive Cockpit 3. generácie. Nový 12,8-palcový stredový AMOLED displej má výrazne vylepšené rozlíšenie a kontrast. NOMI, prvý systém umelej inteligencie do auta na svete, sa neustále vyvíja. Pohlcujúci zvukový systém 7.1.4 s 23 reproduktormi a celkovým výkonom 1 000 W je štandardom na všetkých úrovniach výbavy.
ET7 zdedil vysokovýkonnú DNA NIO s motorom s permanentným magnetom 180 kW vpredu a 300 kW indukčným motorom vzadu. Maximálny výkon je 480 kW s maximálnym krútiacim momentom 850 N.m. ET7 zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a má brzdnú dráhu 33,5 m zo 100 km/h. Energetická účinnosť vozidla sa ďalej zlepšuje vďaka koeficientu odporu vzduchu 0,23 a použitiu druhej generácie vysokoúčinného hnacieho ústrojenstva s pohonným modulom z karbidu kremíka. ET7 má dojazd podľa NEDC viac ako 500 km so 70 kWh batériou alebo viac ako 700 km so 100 kWh batériou. V spojení s novou 150 kWh batériou sa ET7 môže pochváliť dojazdom podľa NEDC cez 1 000 km.
ET7 je navrhnutý tak, aby spĺňal päťhviezdičkové bezpečnostné normy Číny a Euro NCAP. Hybridná karoséria z ocele a hliníka s mimoriadne vysokou pevnosťou má torznú tuhosť 37 100 N.m/stupeň. Inteligentné vzduchové odpruženie a plynulé ovládanie tlmenia sú štandardom pre všetky ET7. 4D dynamické ovládanie, založené na mapách s vysokým rozlíšením a vysoko presných senzoroch, dokáže rozpoznať hrboľatosť vozovky a aktívne upraviť odpruženie pre pohodlnejšiu jazdu.
Pripravený na zajtra. Sedan ET7 je inteligentná a elektrická vlajková loď s viac ako 100 komfortnými, bezpečnostnými a inteligentnými funkciami. Jeho exteriér, priestor v kabíne, digitálny kokpit, výkon a technológia autonómneho riadenia a iné technologické vybavenie zabezpečujú maximálný zážitok z jazdy. S dojazdom viac ako 1 000 km NEDC a viac ako 1 000 TOP výpočtovým výkonom definuje ET7 ako nový štandard pre prémiové elektrické vozidlá.
Možno vás zaujme: Nový rekord v predajnosti Tesla automobilov vyrobených v Číne
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies