BRATISLAVA - Najvyšší kontrolný úrad SR (NKÚ) chce preveriť efektívnosť a účinnosť použitia finančných prostriedkov pri postupnom zavádzaní programu ESO (Efektívna, spoľahlivá a otvorená verejná správa). Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa NKÚ Daniela Bolech Dobáková, v tejto súvislosti plánuje úrad v spolupráci s Fakultou sociálnych vied Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave zisťovať spokojnosť občanov so zavedením klientskych centier.
Prieskum verejnej mienky zorganizujú formou dotazníkov. "Zozbieranie dotazníkov bude zabezpečovať bezmála 120 študentov 4. ročníka odboru Verejná správa vo viac ako troch desiatkach vybraných klientskych centier po celom Slovensku v termíne od 24. do 28. apríla," uviedla Bolech Dobáková
Prostredníctvom dotazníka môžu občania vyjadriť svoj názor na zavedené služby v klientskych centrách, respektíve na ich prínosy pre zlepšenie vybavovania úradných povinností. Pre širokú verejnosť je dotazníkový prieskum dostupný aj na webovom sídle úradu https://goo.gl/TGY6da v dvoch variantoch a to pre občanov, ktorí služby klientskych centier využili (variant A) a pre tých, ktorí tieto služby zatiaľ nevyužili (variant B) ako aj na webovej stránke Fakulty sociálnych vied Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave.
Cieľom programu ESO má byť dosiahnutie zníženia a optimalizácie nákladov na fungovanie verejnej správy a zjednodušenie vybavovania úradných záležitostí fyzických a právnických osôb na úradoch miestnej štátnej správy. V rámci tejto reformy otvorili po celom Slovensku klientske centrá, ktoré združujú na jednom mieste viaceré odbory štátnej správy.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies